English

نماینده مردم مشهد در مجلس:

به موضوع اشتغال و حمایت از تولید داخلی در لایحه بودجه ۹۷ توجهی نشده است

پژمان فر گفت: در بودجه سال 97 مالیات ها افزایش چشم گیری یافته و توجه به موضوع اشتغال و حمایت از تولید داخلی وجود ندارد.

به موضوع اشتغال و حمایت از تولید داخلی در لایحه بودجه 97 توجهی نشده است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، نصرالله پژمان‌فر در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 28 آذرماه) در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت: در جنگ نرمی که غربی ها و عوامل خود فروخته داخلی آنها علیه کشورمان راه انداخته اند در جهت نرمالیزه کردن و به اصطلاح اهلی کردن انقلاب اسلامی هستند لذا قبل از برجام و بعد از آن مسئولین غافل را پای میز مذاکره کشاندند که هر دو طرف آن برایمان باخت و برای آنها برد بود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: به عبارتی باید کنوانسیون ها را می پذیرفتیم یا نمی پذیرفتیم لذا که اگر پذیرفته می شد دستمان بسته میشد و اگر قبول نمی کردیم ایران به کشوری تبدیل میشد که به هیچ تعهدی تن نمی داد.

وی ادامه داد: متاسفانه در سفرهای خاموش صورت گرفته علی رغم تذکرهای داده شده، روز به روز در صدد امضا تعهدات بیشتری هستند؛ در جلسه موضوع 2030 رییس جمهور و وزیر خارجه گفتند که ما در این کنوانسیون ها حق تحفظ برای خودمان نگه می داریم اما آیا این حق را می توان قائل شد. طبق قوانین بین المللی شرط ها در صورتی پذیرفتنی است که از طرف کشورهای عضو نسبت به آن مخالفتی صورت نگیرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: آقایان می گویند موضوع کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم را مشروط می پذیریم؛ بسیاری از کشورهای عضو قبل از عضویتمان مخالفت خود را نسبت به هر شرطی اعلام کرده اند پس حق تحفظ یک توهم است و توجیهات صورت گرفته غیرقابل قبول است.

در نتیجه بی تدبیری کلاه گشادی در برجام بر سر نظام گذاشته شد

پژمان‌فر خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد: شما مکلف بودید که موارد را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کنید، چرا تخلف کردید و کشور را در معرض خطرات بزرگ قرار دادید؟ آیا کلاه گشادی که به واسطه بی تدبیری شما در برجام سر نظام گذاشته شد، درس عبرتی برایتان نبود. بدانید که ننگ این قرارداد در تاریخ به نامتان ثبت خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: آقایان هنوز می گویند اگر تخلفی صورت گرفت چهار روزه فعالیت خود را از سر می گیرید؛ باید گفته شود در چه زمانی و با چه شرایطی که در گذشته داشتیم خواهیم رسید؟ همانند اینکه برج میلاد را تخریب کنند و بگویند ما می توانیم فعالیت را از سر بگیریم. 10 هزار کیلو اورانیوم غنی شده داشتیم.

وی ادامه داد: امروز جارچی ها به رسانه های زنجیره ای وابسته به دولت سرو صداهایی راه انداخته اند که بخشی از ان را رییس مجلس در خصوص حقوق نمایندگان اذعان کرد اما این سروصداها برای این است که حواس مردم از لایحه ضعیف دولت پرت شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: در این لایحه فرصت های فراوانی برای دست کردن در جیب خالی مردم فراهم شده است؛ حوزه فرهنگ خصوصا قرآن به شدت مورد بی اعتنایی قرار گرفته، مالیات ها افزایش چشم گیری یافته و توجه به موضوع اشتغال و حمایت از تولید داخلی وجود ندارد. بودجه های عمرانی به شدت کاهش یافته و بودجه های جاری افزایش یافته است.

پژمان‌فر تصریح کرد: امروز کمر تولید شکسته و تورم رو به رشد و واحد های تولیدی به شدت روبه تعطیلی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس دهم شورای اسلامی به هیات رییسه مجلس نسبت به دستورکار قرار دادن لایحه حمایت از حقوق افرار دارای معلولیت که از سال 94 معطل مانده است تذکر داد.

وی افزود: روزهای پایانی 2017 میلادی را در حالی طی می کنیم که این سال نه تنها برای مشهد که پایتخت فرهنگی جهان اسلام بود و می توانست نقش موثری داشته باشد و آثار زیادی در سطح ملی باقی بگذارد اما افسوس که بی کفایتی و بی تدبیری وزیر وقت ارشاد این فرصت طلایی را از ایران و مشهد گرفت و این خیانت بزرگی بود که مردم مشهد آن را فراموش نخواهند کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بلاتکلیفی استان تجربه تلخی است که دومین بار در این دولت موجب شد ماه ها کل استان به بهانه معلوم نبودن وضعیت استاندار معطل بماند؛ استانداری می خواهیم که توانمند باشد و نسبت به مسائل کارایی داشته باشد نه فردی که از عهده معاون سیاسی خود بر نیاید.

پژمان‌فر گفت: طبق قوانین پیوست فرهنگی از هر مسئله ای ضروریت دارد و باید تهیه شود؛ امروز متاسفانه طرح های بسیاری در کشور اجرایی می شود و هیچ پیوست فرهنگی ندارد لذا نسبت به این تخلفات چه کسی باید پاسخگو باشد.

هیات رئیسه مجلس تحقیق در مورد مدرک تحصیلی رئیس جمهور را در دستور کار قرار نمی دهد

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تحقیق و تفحصی نسبت به مدرک رییس جمهور ارائه شده که هیات رییسه مجلس آن را در دستورکار قرار نمی دهد و به تاخی می اندازد؛ این اقدام به نفع رییس جمهور نیست. اگر اشکالی وارد باشد که باید طبق قانون عمل شود اما اگر اشکالی وارد نیست اجازه بدهند مسئله مطرح شود و مشخص شود. امروز مدرک رییس جمهور در داخل و خارج از کشور زیر سوال است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه