English

کاظم جلالی در پاسخ به موج:

تحقق ۱۲۸ هزار میلیارد تومان مالیات در بودجه سال بعد، تولیدکنندگان را آسیب پذیر می کند

رئیس مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به تصمیم دولت برای تحقق 128 هزار میلیارد تومان مالیات در سال آینده گفت: با توجه به رکود حاکم بر کشور این مساله تولیدکنندگان را آسیب پذیر می کند.

تحقق 128 هزار میلیارد تومان مالیات در بودجه سال بعد، تولیدکنندگان را آسیب پذیر می کند

کاظم جلالی درباره امکان تحقق لایحه پیشنهادی بودجه کل کشور برای سال 1397 به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: مرکز پژوهش های مجلس خلاصه ای از بودجه مذکور را به نمایندگان ارائه کرد. بر این اساس حدود 101 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور باید از طریق نفت و میعانات گازی به دست آید که به نظر مرکز پژوهش ها این امر محقق خواهد شد. 

وی افزود: بخش دیگر بودجه مربوط به مالیات است که از نظر ما رقم لحاظ شده برای مالیات که 128 هزار میلیارد تومان است زیاد در نظر گرفته شده، به خصوص آنکه ما کماکان در دوران رکود هستیم و فشار مالیاتی بر تولیدکنندگان می تواند آنها را آسیب پذیر کند. 

نماینده مردم تهران در خانه ملت خاطر نشان کرد: بخشی دیگر از منابع مورد نظر دولت در بودجه 97، مربوط به صندوق توسعه ملی است. بر طبق برنامه توسعه ششم سهم صندوق توسعه ملی باید  32 درصد باشد. یعنی ما 32 درصد را در صندوق نگه داریم اما الان اتفاقی که دارد می افتد این است که دولت اعلام کرد می خواهد 21 هزار میلیارد تومان از نیازهای مالی خود را از صندوق کسب کند. همچنین دولت در لایحه بودجه اعلام کرده است که 39 هزار میلیارد تومان هم از فروش اوراق قرضه به دست خواهد آورد. جمع این ارقام می شود 60 هزار میلیارد تومان که دقیقا رقم لحاظ شده برای بودجه عمرانی کشور در سال آینده نیز همین عدد است. لذا مرکز پژوهش ها تحقق این مبلغ و بودجه عمرانی را سخت می داند. 

تصمیم دولت برای چاپ گسترده اوراق قرضه به معنای پیش فروش کردن آینده ایران است

 رئیس مرکز پژوهش های مجلس تاکید کرد: نکته مهم آنکه چاپ اوراق قرضه به این گستردگی هم به معنای پیش فروش کردن آینده ایران و فشل کردن دولت های آتی خواهد بود.

وی در ادامه در خصوص اینکه افزایش مالیات ها، عوراض خروج از کشور، قیمت بنزین و حذف یارانه ها می تواند به معنای منوط کردن تحقق بخشی زیادی از بودجه از طریق جیب مردم باشد گفت: حرف شما درست است. نباید تااین حد اجرای بودجه را به دوش مردم انداخت. اما از طرفی دولت هم مضایق زیادی دارد. 

 جلالی درباره شفافیت مالی مجلس اظهار داشت: بحث شفافیت مالی پیش از آنکه نیازمند تریبونی کردن داشته باشد، نیاز به پیگیری دارد. اگر نمایندگان این موضوع را تعقیب کنند، مرکز پژوهش ها هم کمک کننده خواهد بود. فراکسیون شفافیتی هم که در مجلس تشکیل شده در حال حاضر با مرکز پژوهش ها همکاری می کند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه