English

محمدجواد ظریف:

ایران تاریخ ساز است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: ایرانی ها از کهن ترین ایام، در برقراری ارتباط با دولت ها و ملت ها سهم داشته اند و این امر در بستری از روابط تمدنی و فرهنگی استمرار داشته است. ایران به عنوان تمدنی کهن، تاریخ ساز است.

ایران تاریخ ساز است

به گزارش خبرگزاری موج، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز دوشنبه در نخستین کنفرانس تاریخ روابط خارجی که در دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شد اظهار کرد: ایران به عنوان تمدنی کهن، تاریخ ساز است. بازخوانی تحولات مرتبط با تحولات بین المللی به ویژه ۲۰۰ ساله اخیر که بازتاب آن در زندگی امروز هم وجود دارد، امری مهم است.

وی افزود: ایرانی ها از کهن ترین ایام، در برقراری ارتباط با دولت ها و ملت ها سهم داشته اند و این امر در بستری از روابط تمدنی و فرهنگی استمرار داشته و در قالب رفتارهای دیپلماتیک تاکنون هم ادامه دارد.

زندگی امروز ما در گرو فهم دقیق تاریخ گذشته است

ظریف افزود: زندگی امروز ما در گرو فهم دقیق تاریخ گذشته است و ما با فهم تاریخ روابط خارجی به دنبال بهره گیری از آن به منظور ارتباط آن ها در گذشته و حال هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: باید توجه داشت که مطالعه تاریخ برای ما توقف در گذشته و افتخار صرف به داشته های تمدنی ما نیست؛ تاریخ برای ما باید برای درمان امروز جامعه خود و دیگر جوامع باشد و تاریخ برای درس گرفتن و بهتر زیستن است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه