English

نماینده مردم بهشهر:

لزوم ساماندهی تلاطم بازار خودرو

شاعری گفت: خودروهای داخلی و خارجی بازار آشفته ای دارند و بین 10 تا 60 درصد افزایش قیمت خودرو داریم که این تلاطم در بازار باید سامان داده شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، علی محمد شاعری در جلسه علنی امروز (یکشنبه،‌26 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: به زودی بیت المقدس به دامان مسلمانان جهان بازگشته و جبهه مقاومت آمریکا را از تصمیم غلط خود پشیمان می کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان به عنوان مهم ترین چالش کشور اظهار کرد: با توجه به سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، وظیفه دولت حمایت از تولید داخل، تنظیم بازار و رونق کسب و کار با هدف ایجاد فرصت های اشتغال بود که با مرور برخی رخدادها در کشور می توانیم دولت و عملکرد آن را در حمایت از تولید و ایجاد اشتغال مورد قضاوت قرار دهیم.

عدم صادرات مرکبات، باعث دلسردی کشاورزان شده است

وی افزود: در سال جاری حدود 5 میلیون تن مرکبات در کشور تولید شده که 20 درصد آن مازاد بر نیاز داخل بود که باید صادر می شد اما تا کنون این هدف محقق نشده و اکنون قیمت فروش مرکبات با هزینه تولید آن سر به سر شده و موجب دلسردی کشاورزان است.

شاعری همچنین اضافه کرد: علیرغم تولید 2 میلیون و 300 هزار تن برنج در کشور و واردات بیش از یک میلیون تن که برای مصرف یک سال کشور کافی است متأسفانه زمزمه های واردات برنج همچنان به گوش می رسد که باعث ایجاد رکود شدید در بازار برنج در کشور شده است.

قیمت خرید تضمینی گندم با نرخ تورم افزایش نیافت

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی گندم که باید هر ساله به میزان نرخ تورم اعلامی همان سال ازسوی بانک مرکزی افزایش می یافت اما سال گذشته این قانون نادیده گرفته شد و علیرغم تورم 10 درصدی شاهد تنها 2 درصد افزایش قیمت تضمینی خرید گندم بودیم که ادامه این روند تهدیدی جدی برای خودکفایی گندم در کشور می شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت بازار خودرو خاطرنشان کرد: از ماه چهارم سال سامانه را بسته اند و هر روز جنگ روانی راه انداخته و گفته اند امروز یا فردا سامانه باز خواهد شد و واردات انجام می شود و با تعرفه جدید اما این اتفاق نیفتاد و خودروهای داخلی و خارجی بازار آشفته ای دارند و بین 10 تا 60 درصد افزایش قیمت خودرو داریم که این تلاطم در بازار باید سامان داده شود.

شاعری ادامه داد: این وقایع حاکی از آن است که دولت راهبردی درستی در تنظیم بازار و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی، صنعت و خدمات ندارد و قانون تنفس جنگل که با هدف صیانت از منابع طبیعی کشور در سال 95 به تصویب مجلس رسید،‌ به دلیل صدور بخشنامه فراقانونی وزیر جهاد موجبات نگرانی در تعطیلی واحدهای صنعتی شده است که وزارتخانه باید قانون تنفس جنگل را طبق برنامه ششم اجرا کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه با اشاره به سایر مطالبات مردم حوزه انتخابیه افزود: ارائه هرچه سریع تر لایحه منطقه آزاد امیرآباد مازندران ازسوی دولت را خواستاریم که در آبان ماه سال گذشته در شورای عالی مناطق آزاد به تصویب رسیده بود همچنین لازم به ذکر است منطقه ویژه امیرآباد دارای بیش از 2 هزار هکتار اراضی تحت اختیار، از کرانه بسیار مناسب، ظرفیت بارگیری حدود 7.5 میلیون تن کالا در سال دارای اسکله های مجهز و زیرساخت های مناسب حمل و نقلی و یکی از مجهزترین بنادر نسل سومی کشور است که حمایت همه جانبه را می طلبد.

وی افزود: به دلیل آبگیری سد مهمی در شرق مازندران در شهر ساری از وزیر نیرو می خواهیم نسبت به تکمیل شبکه زیر سد اقدام کرده و جهت تأمین آب شرب و اجرای طرح فاضلاب شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه دستور لازم صادر شود.

شاعری همچنین با اشاره به اختصاص 2 میلیارد دلار به صورت پیشنهادی در لایحه بودجه 97 به حوزه محیط زیست گفت: از سازمان محیط زیست می خواهیم نسبت به احیای تالاب بین المللی میان کاله که هر سال 10 درصد آن خشک می شود اقدام عاجل کند.

لزوم گازرسانی به 152 روستای محروم شرق مازندران

این نماینده خانه ملت همچنین خطاب به زنگنه اظهار داشت: عملیات گازرسانی به مناطق محروم هزارجریب مازندران آغاز شده لذا تقاضا داریم حداکثر تا پایان سال 97 عملیات گازرسانی به 152 روستای محروم شرق مازندران به اتمام برساند و نسبت به جایگزینی سوخت مازوت که روزانه 5 میلیون لیتر در نیروگاه شهید سلیمی نکا در حال دود شدن است و گوگرد بالای 20 هزار PCM سلامت مردم را به خطر انداخته با گاز طبیعی جایگزین کند.

وی ادامه داد: احداث و تکمیل راه روستایی بین شهری به ویژه اتمام جاده مهم گلوگاه –دامغان که دو استان مازندران و سمنان را به یکدیگر متصل می کند از دیگر خواسته های مردم است همچنین از دولت و سیف می خواهیم نسبت به تعیین تکلیف مطالبات سپرده گذاران و بازپرداخت سود آنها را هرچه سریع تر اقدام کنند تا بیش از این شاهد از دست رفتن اعتماد عمومی نباشیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس در پایان با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی راه حل های سنتی امکان پذیر نیست و تنها در گروی رونق شرکت های دانش بنیان است،‌ خاطرنشان کرد: از وزیر ارتباطات و دولت می خواهیم از همه ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کنند تا مسیر دستیابی به فناوری های برتر برای جوانان کشور تسهیل شده و اشتغال پایدار و کم هزینه ایجاد شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی