English

رونمایی از پنج کتاب در حوزه نیروی دریایی

با حضور تعدادی از فرماندهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از پنج عنوان کتاب در زمینه نیروی دریایی رونمایی شد.

رونمایی از پنج کتاب در حوزه نیروی دریایی

به گزارش خبرگزاری موج، صبح امروز (یکشنبه) در محل ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از پنج کتاب در حوزه نیروی دریایی با عناوین کرانه‌های مکران، شهید دریابان غلامعلی بایندُر، نیروی دریایی راهبردی اقتدار دریایی، دیپلماسی دریایی و امنیت اقیانوس هند و دیپلماسی و اقتدار دریایی در آبهای بین‌المللی و آزاد رونمایی و همچنین از پژوهشگران برتر نیروی دریایی تقدیر شد.

در این مراسم رئیس دفتر ارتباط مردمی ستاد کل نیروهای مسلح ، نیروی دریایی را یک نیروی کاربردی دانست و اظهار کرد: امیدواریم در کتابهای دیگر نیروی دریایی شاهد باشیم که نویسندگان به لایه‌های بعدی و عمیق‌تری ورود کنند.

سردار سرتیپ سدیهی همچنین با اشاره به موفقیت‌های نیروی دریایی یادآور شد: زمانی که قرار بود ناوشکن جماران رونمایی شود، دشمنان در رسانه‌هایشان می گفتند که امکان ندارد این ناوشکن از جای خود تکان بخورد چون می دانستند برای 15 درصد نهایی نیاز به ابزار و علم پیشرفته‌ای است، اما در اینجا لطف حق شامل پروژه شد و پروژه از 85 درصد به 100 درصد رسید که در این قضیه فرمانده وقت نیروی دریایی امیر سیاری زحمت بسیاری کشید و پیگیری هایش جواب داد تا ناوشکن جماران نهایی شد. بعد از آنکه فرمانده معظم کل قوا روی عرشه این ناو رفتند، دشمن سه روز در سکوت خبری فرو رفته بود و برایشان شوک بزرگی بود.

نیروی دریایی این توان را دارد که ناوهایی به طول 200 متر و دو برابر جماران بسازد

وی ادامه داد: نیروی دریایی این توان را دارد که ناوهایی به طول 200 متر و دو برابر جماران بسازد. به شرطی که بودجه‌اش تامین شود. من بررسی کردم و دوستان گفته‌اند که حتی می توانیم ناو هواپیمابر بسازیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

سدیهی در ادامه خاطر نشان کرد: باید ببینیم از کجا به کجا رسیده‌ایم. زمانی در این کشور مستشاران آمریکایی همه کاره بودند و حتی در دولت مهندس بازرگان بنا داشتند مستشاری آمریکا را ابقا کنند و فقط نامش را عوض کنند و حتی آن را گسترش دهند که البته این مسئله با اشاره امام جمع شد. آنها تصمیم داشتند همان 80 هواپیما f14  را به آمریکا پس بدهند و قرارداد f16  را لغو کردند اما ایده جهاد خودکفایی ایده حضرت آقا است که باعث شده امروز به اینجا برسیم.

رئیس دفتر ارتباط مردمی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان اظهار کرد: شما بعد از حمله تروریستی داعش در قلب تهران، پاسخ قاطع نظامی ایران را دیدید که شش فروند موشک به دیرالزور زدند و دقیقا موشک‌ها در بام همان جایی که مشخص شده بود، نشستند. یعنی همانجایی که فرماندهان رده بالای داعش بودند. اگر این موشکها به جای دیگری می خوردند و یک طفل و یا یک زن کشته می شد، رسانه‌های غربی  ما را رها نمی کردند اما این دقت نشان اقتدار نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه