English

شهروند ایرانی-کانادایی به اتهام صادرات غیرقانونی قطعات نظامی به ایران به حبس محکوم شد

دادگاهی در آمریکا یک شهروند ایرانی-کانادایی را به اتهام تلاش برای صادرات غیرقانونی قطعات نظامی به ایران به حبس محکوم کرد.

شهروند ایرانی-کانادایی به اتهام صادرات غیرقانونی قطعات نظامی به ایران به حبس محکوم شد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری گلوبال نیوز، یک دادگاه منطقه‌ای در نیویورک روز جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: علی صوفی شهروند ایرانی-کاندایی 63 ساله را به دلیل نقض تحریم‌های تسلیحاتی آمریکا علیه ایران مجرم شناخته و به 32 ماه زندان محکوم کرده است.

این دادگاه اعلام کرد که علی صوفی تلاش کرده که قطعات نظامی را به طور غیرقانونی در فاصله زمانی بین 2014 تا دسامبر 2016 به طور مستقیم یا از طریق واسطه به ایران صادر کند که نقض قوانین آمریکا در این زمینه به شمار می‌آید.

دادستان این پرونده تصریح کرد: علی صوفی در این بازه زمانی تلاش کرده آیتم‌های متعددی را شامل هلی کوپتر، قطعات تفنگ با تکنولوژی بالا، قطعات تانک و خودروهای نظامی از آمریکا خریداری کند و بدون مجوز در حالی‌که می‌دانسته انتقال آنها به ایران طبق قوانین آمریکا غیرقانونی است، به ایران صادر کند.

وی همچنین گفت که این متهم انتقال این قطعات را از طریق واسطه انجام داده است.

آن طور که در متن حکم وی آمده است، علی صوفی بدون اخذ مجوز لازم برای خرید و ارسال این تحهیزات اقدام کرده و برای رد گم کردن مقصد ارسالی این خریدها را کشورهایی به غیر از ایران تعیین کرده بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی