English

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

نمی‌توانیم فرهنگ را از عرصه‌های مختلف جامعه جدا کنیم

باید توجه کرد که نمی‌توانیم فرهنگ را از عرصه‌های مختلف جامعه جدا کنیم و باید این مسأله را جزء وظایف خود قرار داده و بین حوزه و دانشگاه ارتباط بیشتری در این رابطه برقرار شود. چرا از نمایندگان مجلس سوال نمی‌شود که چرا این فرمان مقام معظم رهبری توسط دولت‌ها اجرا نمی‌شود؟

نمی‌توانیم فرهنگ را از عرصه‌های مختلف جامعه جدا کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، حسن بنیانیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های‌ نماز جمعه امروز تهران، گفت: یکی از نواقص ما در زمینه مردم‌سالاری این است که همزمان با کار به برنامه‌ریزی‌های بلندمدت فکر نمی‌کنیم و این مسأله بسیار خطرناکی است.

وی افزود: طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش چند سال قبل به تصویب رسید؛ تاکنون در این وزارتخانه شاهد تغییر چندین وزیر بوده‌ایم که این مسأله باعث ایجاد احساس برنامه ریزی موقت در وزرا می‌شود،  چون وزرا فکر می‌کنند که موقتاً در این مقام قرار دارند، بنابراین برای بلند مدت برنامه‌ریزی نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر نگاه تقلیل یافته به نخبگان در کشور است. مقام معظم رهبری در دیداری که با رئیس جمهور و وزرا داشتند برجسته کردن موضوع فرهنگ در عملکردشان را خواستار شدند و فرمودند که فرهنگ هویت یک ملت است.

بنیانیان تصریح کرد: باید توجه کرد که نمی‌توانیم فرهنگ را از عرصه‌های مختلف جامعه جدا کنیم و باید این مسأله را جزء وظایف خود قرار داده و بین حوزه و دانشگاه ارتباط بیشتری در این رابطه برقرار شود. چرا از نمایندگان مجلس سوال نمی‌شود که چرا این فرمان مقام معظم رهبری توسط دولت‌ها اجرا نمی‌شود؟

وی گفت: تاکنون توانسته‌ایم 4 هزار و 500 استاد بسیجی تربیت کنیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به مسئولین ستاد نماز جمعه بیان کرد: چرا همواره آسیب‌ها و کارکردهای دستگاه اجرایی و قوه قضائیه را از تریبون نماز جمعه مطرح می‌کنیم؟ چرا سالی یک بار از این جایگاه از وزرایی که توانسته‌اند مبانی اسلام را در وزارتخانه خود پیاده کرده و آنها را در عملکرد خود استفاده کنند، دعوت نمی‌کنیم؟
بنیانیان گفت: در ستادهای نماز جمعه در مراکز استان‌ و یا شهرستان‌ها نیز از مسئولینی مانند استاندار یا فرماندار که اسلام را در عملکرد خود پیاده کرده‌اند دعوت کنیم در مورد اقدامات خود صحبت کنند و از مدیرانی که تلاش سازنده داشته‌اند و اسلام را در عملکرد خود قرار داده‌اند تقدیر و تشکر کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه