English

سردار عبادالله عبداللهی:

۱۰ میلیارد دلار از دولت طلب داریم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با اشاره به میزان بدهی دولت به این قرارگاه، اظهار کرد: مطالبات ما از دولت بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان است که چنانچه این میزان را به ارز تبدیل کنیم رقمی حدود 10 میلیارد دلار می‌شود.

10 میلیارد دلار از دولت طلب داریم

به گزارش خبرگزاری موج، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء صبح امروز (چهارشنبه) 22 آذر 96 در نشستی خبری به مناسبت فرا رسیدن بیست و هشتمین سالگرد تاسیس این قرارگاه اظهار کرد: مجموعه قرارگاه خاتم‌الانبیاء در دوران دفاع مقدس نقشی بی‌بدیل در حوزه مهندسی فنی بر عهده داشت. به همین دلیل بعد از دوران دفاع مقدس نیز از آنجایی که باید از این پتانسیل ارزشمند استفاده می‌شد، تدبیری اندیشیده شد و توسط فرماندهی وقت سپاه با اذن مقام معظم رهبری و اصل 147 قانون اساسی مجموعه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء جهت کمک به دولت‌ها و عمران و آبادانی کشور ایجاد شد.

وی با تقسیم‌بندی دوره‌های فعالیت قرارگاه خاتم‌الانبیاء به چهار دسته، افزود: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء پس از جنگ چهار دوره فعالیت، بازسازی، سازندگی و توسعه، انحصارشکنی و رصد گلوگاه‌هایی که پیش از آن در اختیار خارجی‌ها بود و نیز الگوآفرینی و طراحی و اجرای پروژه‌های بزرگ  را انجام داد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: امروز این قرارگاه در مجموع در 10 عرصه بزرگ از جمله نفت، گاز و پتروشیمی، آب، نیروگاه، حمل و نقل و معدن و صنایع معدنی فعالیت می‌کند.

عبداللهی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، اظهار کرد: برای جلوگیری از واردات بنزین و خام‌فروشی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء پالایشگاه‌های بزرگی ایجاد شده است. در این زمینه امسال فاز نخست پروژه ستاره خلیج‌فارس افتتاح شد و این پروژه دارای قابلیت تولید 21 میلیون لیتر فرآورده از جمله 12 میلیون لیتر بنزین را دارد. تاکنون پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس 3.5 میلیارد لیتر فرآورده تولید کرده که 1.5 میلیارد آن محصول بنزین بوده است. همچنین در بخش گاز نیز روزانه 52 میلیون متر مکعب محصول تولید می‌شود.

62 سد با ظرفیت 24 میلیارد متر مکعب توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساخته شده است

وی درباره فعالیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حوزه آب، خاطرنشان کرد: با هدف جلوگیری از هدررفت آب و نیز ذخیره‌سازی و انتقال آب به مناطق مختلف کشور، مجموعه قرارگاه اقدامات بسیاری در حوزه آب انجام داده است. امروز 45 میلیارد متر مکعب سد در کشور ساخته که از این میزان 62 سد با ظرفیت 24 میلیارد متر مکعب توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء ساخته شده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه این قرارگاه بخش اعظمی از پروژه راه آهن سریع‌السیر اصفهان، قم و تهران را به اتمام رسانده، خاطرنشان کرد: در حوزه راه و ترابری در کشور حدود هفت هزار کیلومتر راه‌آهن و آزادراه وجود دارد که تاکید ما به مسئولان این است که در این بخش به حوزه ریل توجه بیشتری داشته باشند. در این زمینه پروژه راه‌آهن چابهار ـ زاهدان توسط قرارگاه در حال اجراست. همچنین پروژه راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان، قم و تهران از محدوده اصفهان تا قم به اتمام رسیده و از قم تا تهران نیز در حال حاضر 10 قرارگاه تخصصی مشغول به کار هستند.

اقدامات انجام شده از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حوزه خطوط انتقال و نیز تونل و تونل‌سازی

عبداللهی در ادامه به بیان اقدامات انجام شده از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حوزه خطوط انتقال و نیز تونل و تونل‌سازی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قرارگاه در حوزه تونل قراردادی برای احداث 825 کیلومتر تونل شامل راه، آب و مترو در حال اجرا دارد که بخش عظیمی از آن تاکنون به ثمر رسیده است. در بخش مترو اوایل سال 125 کیلومتر تونل برای پروژه‌هایی نظیر خط هفت متروی تهران و فاز نخست متروی مشهد افتتاح شد. در بخش ابنیه خاص نیز یک میلیون و 200 متر مربع بنا از جمله صحن حضرت زهرا (س) در نجف و مجموعه‌ای در کربلا و همچنین احداث 19 هزار تخت بیمارستانی در کشور از سوی قرارگاه خاتم‌الانبیاء در دست اجراست.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و مسئولان مختلف بر لزوم روی آوردن به صنایع معدنی و منابع بزرگ خدادادی در کشور، گفت: در حوزه صنایع معدنی قرارگاه خاتم‌الانبیاء احداث دو کارخانه آهن اسفنجی با ظرفیت تولید یک میلیون و 600 هزار تن در دستور کار خود داشت که کارخانه نخست سال جاری توسط معاون اول رییس‌جمهور در میانه افتتاح شد و کار ساخت کارخانه دیگر نیز تاکنون 90 پیشرفت فیزیکی داشته است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) همچنین به پروژه‌های در دست انجام قرارگاه در حوزه دریا اشاره و اظهار کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء با هدف توسعه بنادر اصلی کشور و ارتقای امنیت در سواحل و آب‌های جنوب، احداث 90 کیلومتر اسکله و ساخت بندرهای بزرگی از جمله بندرهای شهید بهشتی و شهید رجایی را در دستور کار خود داشته است، قرارگاه همچنین در بخش نیروگاهی نیز تاکنون 10 نیروگاه ساخته است. ایجاد 23 هزار کیلومتر فیبر نوری نیز از جمله اقدامات قرارگاه در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

200 هزار نفر به طور مستقیم در قرارگاه خاتم‌الانبیاء مشغول به کار هستند

سردار عبداللهی در ادامه نشست خبری خود با تاکید بر اینکه امروز 200 هزار نفر به طور مستقیم در قرارگاه خاتم‌الانبیاء مشغول به کار هستند، خاطرنشان کرد: 30 درصد از 200 هزار نفر مشغول به کار در قرارگاه از مهندسان باتجربه با تحصیلات لیسانس و بالاتر هستند. همچنین در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر نیز به طور غیرمستقیم با قرارگاه کار می‌کنند.

وی با اشاره به طرح برخی انتقادات نسبت به حضور و فعالیت سپاه در عرصه‌های اقتصادی و سازندگی، گفت: متاسفانه با وجود اقداماتی که قرارگاه سازندگی سپاه انجام می‌دهد در بسیاری از موارد مباحثی درباره فعالیت و حضور این مجموعه از سپاه در کارهای سازندگی مطرح می‌شود که این یک اشتباه استراتژیک در کشور است چرا که در کشورهایی مانند چین، آمریکا و آلمان نیز از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نیروهای نظامی استفاده می‌شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) ادامه داد: امروز بزرگ‌ترین شرکت‌ها که کارهای مهم انجام می‌دهند متعلق به نیروهای نظامی هستند و نباید در حق مظلومینی که در کشور کار می‌کنند نامهربانی و بی‌انصافی شود.

عبداللهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه توضیحاتی درباره اقدامات قرارگاه در امدادرسانی به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه پرداخت و گفت: به دلیل اینکه قرارگاه خاتم‌الانبیاء در آن مناطق در حال اجرای پروژه آب‌های مرزی بود و بیش از 10 هزار نفر و بالغ بر 50 هزار دستگاه، این قرارگاه در آن مناطق حضور داشت پس از وقوع زلزله کار امدادرسانی از همان شب نخست آغاز شد.

به هیچ کدام از پروژه‌های در دست احداث توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در مناطق زلزله زده آسیبی وارد نشد

وی با بیان اینکه به هیچ کدام از پروژه‌های در دست احداث توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در مناطق زلزله زده آسیبی وارد نشد، اظهار کرد: کانون زلزله دقیقا در محل فعالیت قرارگاه خاتم‌ در منطقه غرب کشور بود اما هیچ آسیبی به کارگاه‌ها و پروژه‌های قرارگاه وارد نشد. چنانچه که در کشور ایمن‌سازی و مستحکم‌سازی زیرساخت‌ها وجود داشته باشد در هنگام وقوع حوادثی نظیر زلزله خسارت‌های زیادی به کشور وارد نخواهد شد. مصداق این حرف نیز پروژه‌های قرارگاه خاتم در مناطق غربی کشور است؛ در این مناطق حدود 70 کیلومتر تونل، چندین سد، 70 کیلومتر کانال و پروژه‌های دیگری وجود داشت که کوچک‌ترین آسیبی به هیچ کدام وارد نشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی