English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با موج

بودجه سلامت در بودجه سال آینده سه درصد کاهش یافته است/در سخنان روحانی در رابطه با بودجه شفافیتی نبود

حاجی بابایی گفت: بودجه سلامت سال 97 نسبت به سال جاری سه درصد کاهش یافته است در صورتی که منابع این طرح تامین نشود، این طرح شکست خواهد خورد.

بودجه سلامت در بودجه سال آینده سه درصد کاهش یافته است/در سخنان روحانی در رابطه با بودجه شفافیتی نبود

حمیدرضا حاجی بابایی درباره لایحه بودجه سال 1397 که روز یکشنبه رئیس جمهوری به مجلس ارائه کرد به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: جای تشکر دارد که دولت تقریبا در زمان مقرر لایحه بودجه را به مجلس ارائه داد. در گزارش آقای روحانی از لایحه مذکور، مهمترین مولفه بودجه آینده شفافیت عنوان شد که این مساله قابل تقدیر است اما من در سخنان رئیس جمهور درباره بودجه، شفافیتی ندیدم.

وی ادامه داد: اگر بودجه سال 97 شفاف است باید مشخص شود که 50 هزار میلیارد تومان یارانه ها در لایحه مذکور آورده شده یا خیر. همچنین در رابطه با بازنشستگان لشکری، کشوری و کارگری طبق برنامه ششم، ردیف بودجه ای اختصاص داده شده یا نه. 

نماینده مردم همدان تصریح کرد: برای شفاف بودن بودجه باید دید بین این لایحه و برنامه ششم تناسبی وجود دارد یا خیر. در 10 ماهه گذشته گزارشی از اجرای برنامه ششم ارائه نشد و تا زمانی که آن گزارش ارائه نشود، چنین ارزیابی امکان پذیر نیست. 

حاجی بابایی در پاسخ به سوالی درباره تاکید رئیس جمهور بر افزایش خصوصی در لایحه بودجه سال آینده اظهار داشت: سخنان آقای روحانی در بخش افزایش خصوصی صرفا بر مدرسه فروشی متمرکز بود. اما ایشان نگفتند که حقوق های نجومی چه می شود. معلمان حقوق چندانی نمی گیرند که بخواهیم مدارس را به بخش خصوصی واگذار کنیم. الان 10 ماه است که موضوع حقوق های نجومی معطل مانده و مشخص نیست این مساله در بودجه طرح شده یا نه. 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در رابطه با بحث تورم و اشتغال بیان داشت: گزارش رئیس جمهور از تورم شفاف نبود مگر می شود در چهار سال نقدینگی سه برابر شود اما تورم تک رقمی باشد. آیا این تک رقمی بودن را مردم احساس می کنند؟

وی افزود: چطور باور کنیم امسال 750 هزار شغل به طور ناخالص در کشور ایجاد شده است. البته من حرف آقای رئیس جمهور را می پذیرم اما این سخن نیاز به استدلال دارد. اگر این تعداد شغل ایجاد شده باشد به طور میانگین 25 هزار شغل در هر استانی به وجود آمده است؟ این نکات ابهام آمیز باید روشن شود.

حاجی بابایی در پاسخ به پرسشی در مورد بودجه طرح تحول سلامت در سال 97 گفت: بودجه سلامت سال آینده نسبت به سال جاری سه درصد کاهش یافته است. لایحه بودجه برای سال بعد پیامی ندارد. باید برای طرح سلامت نسخه جدیدی نوشت گرنه این راه قابل ادامه نیست. ما در برنامه ششم توسعه تعریف کردیم که 10 درصد درآمد هدفمندی یارانه ها باید به وزارت بهداشت اختصاص یابد. اما در 10 ماهه گذشته حتی یک ریال هم به این وزارت خانه واریز نشده است. وزیر بهداشت هم اعلام کرده اگر منابع در این حد باشد باید خدمات این طرح محدود شود. محدودیت طرح سلامت هم به معنای شکست آن خواهد بود. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه