English

سردار باقری در واکنش به تصمیم اخیر ترامپ؛

اقدام ترامپ حتی توسط همپیمانان آمریکا قابل هضم نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این اقدام حتی توسط همپیمانان آمریکا قابل هضم نیست و این تصمیم غلط سرآغاز اتفاقاتی خواهد بود و تا زمانی که منابع ارزشمند منطقه تاثیر خود را دارد، آمریکا اردوی خود را در منطقه ما حفظ می‌کند.

اقدام ترامپ حتی توسط همپیمانان آمریکا قابل هضم نیست

به گزارش خبرگزاری موج، سردار محمد باقری طی سخنانی در همایش ملی قدرت‌های بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا، با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی و تحمیل جنگ 8 ساله و فروپاشی شوروی و حوادث بعد از 11 سپتامبر، غرب آسیا را به «هارت لند» جهانی تبدیل کرد، گفت: این منطقه دربرگیرنده 70 درصد ذخایر فسیلی است که مهم‌ترین عامل گرداننده صنعت است و وجود مناطق ژئواستراتژیک مثل تنگه باب‌المندب، تنگه هرمز، تنگه داردانل و جزایر سه‌گانه، هم اهمیت زیادی دارد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: براساس این عوامل، اهمیت توجه قدرت‌های جهانی به این منطقه روز به روز افزایش پیدا می‌کند و قدرت‌ها در این منطقه برای نفوذشان دست به کار می‌شوند.

باقری با اشاره به شکل گیری رژیم صهیونیستی در فلسطین اطهار کرد: این حکومت غاصب در طول عمر کوتاهش، مسیر ظلم و تجاوز و کودک‌کشی را رفته است و اعلام قدس به عنوان پایتخت سرآغاز یک انتفاضه بزرگ است.

اقدام ترامپ حتی توسط همپیمانان آمریکا قابل هضم نیست

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: این اقدام حتی توسط همپیمانان آمریکا قابل هضم نیست و این تصمیم غلط سرآغاز اتفاقاتی خواهد بود و تا زمانی که منابع ارزشمند منطقه تاثیر خود را دارد،  آمریکا اردوی خود را در منطقه ما حفظ می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر انقلاب اسلامی اتفاق نمی‌افتاد اسراییل بخش مهمی از متن سرزمین آرمانی‌اش را تحقق می بخشید، گفت: دشمنان برای این لقمه چرب و نرم غرب آسیا، از آسیب موجود در جهان اسلام به نام قشری گری استفاده کردند و دوگانه شیعه و سنی را درست کردند و با ایجاد تکفیری‌ها، منطقه را در این آتش سوزاندند که البته در روزهای پایانی این فضا به سر می بریم. باقری تاکید کرد: در سوریه تلاش‌شان سرنگونی بشار اسد به جرم حمایت از جبهه مقاومت بود که داعش را برای کار به وجود آوردند اما امروز سرزمین سوریه عمدتا پاکسازی شده است و منطقه کوچکی تحت حمایت رژیم صهیونیستی در اختیار داعش قرار دارد که به موقع مورد حمله قرار خواهد گرفت و آزاد می شود و امروز همه جهان حتی آمریکا ادامه حکومت بشار اسد را پذیرفته‌اند.

جبهه اسرائیل و صهیونیست‌ها ذلیل شدند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح افزود: به لطف الهی جبهه اسرائیل و صهیونیست‌ها ذلیل شدند و اقدامات‌شان انفعالی است و نتیجه عکس می دهد و تصمیمات نامناسبی می‌گیرند که آسیب آن را خواهند دید.

باقری با بیان اینکه دشمن ما دست بسته و عاجز نمی‌ماند و درصدد است در جایی از منطقه کاری را شروع کند، گفت: ما باید هشیاری مان را حفظ کنیم. این منطقه نیاز به قدرت‌های بزرگ ندارد.  جمهوری اسلامی آنقدر بزرگوار است که کشورهای خطاکار منطقه را ببخشد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی ریشه مشکلات منطقه است و مسلمانان منطقه این غده سرطانی را تحمل نمی کنند و راه حل مشکلات منطقه احترام به نظرات کشورها است و مردم سرزمین‌هاست که باید درباره نحوه حکومت و حاکمان‌شان، تصمیم بگیرند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه مرزهای موجود در منطقه باید محترم شمرده شود، ادامه داد: اگر کردها حرفی با حکومت‌شان دارند و یا همسایه‌ها با هم اختلاف دارند باید با گفت‌وگو مشکل خود را حل کنند و به جنگ و درگیری کشیده نشود.  

ما در مهم ترین نقطه جهان قرار گرفته ایم

باقری تصریح کرد: موقعیت کشور ما ایجاب می کند وضعیت دیگری داشته باشیم. ما در مهم ترین نقطه جهان قرار گرفتیم و هر حادثه ای بر ما تاثیرگذار است و باید توان دفاع از خود را داشته باشیم. تنها راه بقای ما قدرت و عزت ایران است.

قدرت دفاعی ما باید در حدی باشد که از خودمان دفاع کنیم

باقری در پایان اظهار کرد: قدرت دفاعی ما باید در حدی باشد که از خودمان دفاع کنیم. اگر مردم از حکومت جدا شوند جمهوری اسلامی معنا ندارد. در بعد دفاع باید خود اتکا باشیم و هوشیاری و غافلگیر نشدن مسئله مهمی است که در تدوین راهبردها باید به آن توجه کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه