English

رحیمی:

جانسون امروز با وزیر خارجه کشورمان گفت وگو می کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قرار است وزیرخارجه انگلیس امروز با وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کند.

جانسون امروز با وزیر خارجه کشورمان گفت وگو می کند

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا رحیمی در مطلبی با عنوان بوریس جانسون در تهران در صفحه ایسنتاگرام خو نوشت: قرار است جانسون، وزیر خارجه انگلیس امروز با وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کند که این اولین سفر جانسون به تهران است.

به گفته وی موضوعاتی همچون وضعیت برجام و موضع لندن در ۱+۵، مناسبات دوجانبه و امور کنسولی، وضعیت سوریه و یمن، اقدام اخیر ترامپ در اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر از جمله مسائلی هستند که ممکن است مورد مذاکرات طرفین قرارگیرد.

رحیمی همچنین گفت که موضوع آزادی خانم نازنین زاغری شهروند دوتابعیتی که به اتهام جاسوسی در زندان بسر میبرد برای وزیر خارجه انگلیس جزو مسائلی است که به همسر بریتانیایی خانم زاغری و نیز نمایندگان در وست مینستر وعده پیگیری داده است. ماه گذشته همسر خانم زاغری در دیداری که با آقای جانسون در لندن داشته علاوه بر تقاضای پیگیری وضعیت همسرش، خواستار شد تا به همراه وزیر خارجه به ایران سفر کند. البته تناقض در اظهارات جانسون و خانواده خانم زاغری ابهامات پرونده وی را بیشتر کرد اما مقامات بریتانیا با تاکید بر زمینه های انساندوستانه خواهان آزادی وی شده اند.

این عضو فراکسیون امید همچنین خاطر نشان کرد: علیرغم فضاسازی رسانه‌ای وسیعی که در انگلیس درخصوص بازداشت زاغری انجام شده است این موضوع اما برای اقای جانسون یک پرونده کنسولی میتواند باشد و نه مسئله ای که بتوان مناسبات دوکشور را تحت الشعاع قرار دهد.  سه ماه قبل نیز قرار بود هیاتی کارشناسی از  وزارت خارجه انگلیس برای انجام مذاکرات کنسولی به ایران سفر کند که به دلائل نامشخصی انجام نشد.

رحیمی در پایان اظهار کرد: به نظر می‌رسد مذاکرات کنسولی و تسهیل و  افزایش صدور روادید انگلستان برای شهروندان ایرانی نیز بخشی از مذاکرات آقای جانسون در دیدار با مقامات کشورمان قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی