English

رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی در پاسخ به موج:

مزیتی برای استفاده کنندگان از چک های الکترونیکی درنظر گرفته نشده است

نماینده مردم کوهدشت با اشاره به طرح چک های الکترونیکی گفت: استفاده از چک های جدید الزامی نیست اما مزیتی هم برای استفاده کنندگان از این نوع دسته چک ها درنظر گرفته نشده است.

مزیتی برای استفاده کنندگان از چک های الکترونیکی درنظر گرفته نشده است

الهیار ملکشاهی درباره طرح چک های الکترونیکی به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: این کلیات این طرح در کمیسیون حقوقی مجلس تصویب شد. کارگروه هم بررسی های آن را به انجام رساند و حتی چند ماده از طرح به تصویب اعضا رسید. این طرح قرار است ظرف دو ماه آینده به صحن مجلس بیاید و مورد بررسی نمایندگان قرار گیرد.

نماینده مردم کوهدشت درباره مشکل عدم دسترسی تمام افراد کشور به اینترنت برای استفاده از چک های جدید اظهار داشت: استفاده از این چک ها برای مردم الزامی نخواهد بود. چک های کاغذی کماکان در سیستم بانکی معتبر است. اما در همین راستا ما برای اجرایی شدن استفاده از چک های الکترونیکی ضمانت هایی تعریف کرده ایم. در عین حال بانک ها را ملزم شده اند به هر کسی دسته چک ندهند و در واقع بر طبق اعتبار افراد به آنها دسته چک های مختلف بدهند که رویشان درج شده باشند تا چه میزان می توانند چک صادر کنند. 

وی افزود: افرادی که مایل به استفاده از چک الکترونیکی باشد، بدانند که تمام قوانین بانکی برای این نوع از چک ها هم الزامی و معتبر است. ضمن آنکه استفاده از چک الکترونیکی مزیتی بر دیگر چک ها ندارد و مشوقی هم برای به کارگیری آن تعریف نشده است. 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی