English

لاریجانی پیش از سفر به روسیه:

همکاری مشترک برای مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برای مبارزه با مواد مخدر نباید کار ظاهری کرد، بلکه باید تصمیمات اساسی گرفته شده و همکاری مشترک برای مبارزه با مواد مخدر و برخورد با سرمنشا آن صورت گیرد.

همکاری مشترک برای مبارزه با مواد مخدر صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری موج، علی لاریجانی ظهر امروز (یکشنبه، ۱۲ آذر) پیش از سفر دو روزه به روسیه به منظور حضور در کنفرانسی با موضوع مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد تهران به بیان اهداف این سفر پرداخت و گفت: اصل این سفر برای حضور در کنفرانس بین المجالس درباره مبارزه با مواد مخدر است که در حاشیه آن جلسه مهمی نیز با روس ها خواهیم داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه مسئله مواد مخدر موضوع مهمی برای جمهوری اسلامی و روسیه است، عنوان کرد: وضعیت افغانستان به گونه ای شده که تولید مواد مخدر در آن افزایش یافته و روش های مورد ادعای ناتو برای مبارزه با آن عملی نبوده چرا که یا نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند و یا در پشت صحنه کمک هم می کنند.

کشت خشخاش در افغانستان گسترش یافته است

وی همچنین با بیان اینکه منابع مالی جریان های تروریستی از محل فروش و قاچاق مواد مخدر تامین می شود، اظهار داشت: از این رو کشت خشخاش در افغانستان گسترش یافته است که به تبع آن آسیب های اجتماعی در انتظار کشورها است.

لاریجانی با اشاره به مبارزه جدی ایران در حوزه مواد مخدر گفت: افراد زیادی در نیروی انتظامی برای مبارزه با مواد مخدر شهید شده اند اما به علت حجم زیاد مواد مخدر، این حوزه نشتی هایی دارد لذا اینکه رویکردی در پارلمان های منطقه برای برخورد با ریشه و اصل موضوع صورت گیرد، مهم است.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: برای مبارزه با مواد مخدر نباید کار ظاهری کرد بلکه باید تصمیمات اساسی گرفته شده و همکاری مشترک برای مبارزه با مواد مخدر و برخورد با سرمنشاء آن صورت گیرد.

وی در ادامه به هدف بعدی این سفر اشاره و بیان کرد: در اجلاس سن پترزبورگ بحث دو جانبه ای برای پروژه های اقتصادی صورت گرفت لذا از آنجائیکه روابط راهبردی با روسیه داریم باید طرح روابط تجاری را افزایش دهیم که هنوز در این موضوع اشکالاتی برای خیزش وجود دارد البته برخی پروژه ها شروع به کار کرده اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: جلسه ای با دومای روسیه داشتیم تا سرمایه گذاری های مشترک میان ایران و روسیه انجام شود لذا قرار است در حاشیه این کنفرانس تشکیل جلسه داده و موضوع را پیگیری کنیم چرا که عملیاتی شدن پروژه های راهبردی برنامه ششم در این راستا حائز اهمیت است.

رئیس مجلس شورای اسلامی برای شرکت در کنفرانس بین المللی مبارزه با مواد مخدر عازم مسکو شد.

علاءالدین بروجردی، محمدعلی وکیلی، رمضانعلی سبحانی فر و کاظم جلالی در این سفر رئیس مجلس را همراهی می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی