English

سخنگوی شورای نگهبان؛

"گوانتانامو" سند زنده‌ای برای مدافعان دروغین حقوق بشر است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: پیشنهاد ما این است که مدعیان حقوق بشر دادگاه‌های خاصی برای بررسی جنایات سران داعش، دولت‌های ظالمانه و مقامات حمایت‌کننده از آن‌ها تشکیل دهند.

"گوانتانامو" سند زنده‌ای برای مدافعان دروغین حقوق بشر است

به گزارش خبرگزاری موج، عباسعلی کدخدایی در همایش "مدافعان حرم، مدافعان حقیقی حقوق‌بشر" بیان داشت: پیروزی‌های اخیر جبهه اسلام بر کفر و سقوط دائمی داعش یک افتخار بزرگ است که با هنر و رشادت رزمندگان اسلام و مدافعان حرم محقق شد. در این مدت بارها دیده شد که عده‌ای منحرف در پناه استکبار جهانی قصد داشتند آرامش منطقه را بر‌هم بزنند، اما با ایثارگری سربازان اسلام ریشه آن‌ها سوزانده شد و این پیروزی جهانی را باید به همه جهان اسلام و جهانیان حامی انسانیت تبریک بگوییم. اگر شهدای والامقام نبودند شاهد وضعیتی دیگر در کشور و منطقه بودیم.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید براینکه حقوق بشر آن‌گونه که امروز در رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود نیست، خاطرنشان کرد: سردمداران برخی کشورها مدعی آن هستند که حامی حقوق بشرند، چیزی که در عمل دیده نشده و در سوی مقابل بسیاری از کشورها مدعی رعایت آن هستند و در این رابطه سازوکارهایی را مدنظر قرار داده‌ و شورای حقوق بشر جهانی را شکل داده‌اند.

کدخدایی تصریح کرد: آنچه که به‌عنوان حقوق بشر در غرب مطرح می‌شود با مبانی اسلامی فاصله زیادی دارد و در میان شخصیت‌های فرهیخته داخلی مرحوم علامه جعفری و آیت‌الله جوادی‌آملی نگاه انسانی و اسلامی را در موضوع حقوق بشر به‌خوبی تبیین کرده‌اند، نگاهی که در غربی‌ها به‌صورت ابزاری و مادی بوده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌های مختلف در این حوزه در مخالفت با آنچه به‌عنوان حقوق بشر مطرح می‌شود مشکلات زیادی داشته‌اند، تاکید کرد: آنچه که باید امروز مورد توجه قرار گیرد و متاسفانه کشورهای استکباری با سوءاستفاده از این ابزار علیه جوامع دیگر گام برداشته‌اند، نگاه ابزارمدارانه آن‌ها به‌موضوع حقوق بشر بوده و در این حوزه حفظ شأن و کرامت انسان بسیار مورد تاکید است و می‌بینیم که کشورهای استکباری از آن به‌صورت حربه‌ای علیه جوامعی که به دنبال استقلال هستند استفاده می‌کنند.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به جنایت‌های استکباری در دوره کنونی بیان کرد: آمریکایی‌ها پس از حادثه 11 سپتامبر به خود اجازه دادند که به کشورهای عراق و افغانستان حمله کنند آن‌هم برخلاف مصوبات حقوق بشری و بدون آن که مقصر اصلی را پیدا و اثبات کنند آن حادثه از سوی این مردم رخ داده است.

کدخدایی گفت: قضایای گوانتانامو مسئله‌ای دیگر بود که افشا شد و با دستور رئیس‌جمهور وقت آمریکا بسیاری از مردم افغانستان و کشورهای دیگر برخلاف همه معیارهای اولیه حقوق‌بشر مورد جنایات و شکنجه‌های ظالمانه و ناعادلانه قرار گرفتند و دستور مقامات آمریکایی خلاف قانون اساسی خود و مصوبات سازمان ملل متحد بود.

وی افزود: این دست جنایات و شکنجه‌ها که کم هم نیست توسط کشوری صورت پذیرفته که مدعی حقوق‌بشر است و نکته جالب‌تر این است که آمریکایی‌ها با وجود این همه اتهام وارده خود را بی‌گناه جلوه می‌دهند و کشورهای دیگر را متهم به عدم رعایت و اجرای حقوق بشر می‌کنند و گوانتانامو سند زنده‌ای است برای که کسانی که به دروغ مدافع حقوق بشر بودند.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ظلم‌های صورت گرفته از سوی آمریکایی‌ها به مردم عراق و سوریه در حمایت از گروهک تروریستی داعش، گفت: قضایای اخیر سوریه و یمن را همه دیدند، آیا این کودکانی که زیر بمباران ائتلاف عربی هستند، حقوق بشر ندارند؟ در این کشور دو گروه اختلاف داشتند که می‌توانستند خودشان مسائل و مشکلات‌شان را حل کنند و به شما چه ارتباطی دارد که گروه نظامی راه می‌اندازید و آن‌ها را بمباران می‌کنید؟

کدخدایی با بیان اینکه یمنی‌ها مردمی مقاوم هستند و سلاح آن‌ها مقاومت‌شان است، تصریح کرد: سئوال ما این است که این همه اسناد در رابطه با حقوق بشر دوستانه وجود دارد، کدام یک از آن‌ها در یمن، بحرین و دیگر کشورهای ظلم‌دیده اجرا شده است؟

وی با بیان اینکه این موضوع که عربستان سعودی نامش بخواهد جزو کشورهای عضو شورای حقوق بشر باشد قابل قبول و پذیرش نیست، تاکید کرد: آل‌سعود هر روز اراجیفی را مطرح می‌کند، آیا سعودی‌ها نمی‌دانند که کنوانسیون حقوق بشر چیست؟ سوریه در مقابل دشمن مشترک اسلام و انسانیت ایستاده و عربستان سعودی که مدعی اجرای حقوق اسلامی است از دشمنان اسلام حمایت می‌کند و مشابه این جنایات در عراق، مصر، لیبی، بحرین و یمن هم دیده شده است.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه اسرائیل مدعی بود که با همکاری داعش ایران را نابود می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم باید تحقق چنین آرزویی را با خودشان به‌گور ببرند، سردار سلیمانی پس از شهادت شهید حججی اعلام کرد که داعش تا سه ماه دیگر نابود می‌شود و به‌لطف الهی این اتفاق شیرین زودتر از موعد مقرر محقق شد و مقام معظم رهبری هم فرمودند در 25 سال آینده کشوری به اسرائیل وجود نخواهد داشت و بسیار خوش‌بین هستیم که همانند سقوط داعش این رخداد هم زودتر از موعد مقرر به‌وقوع بپیوندد.

کدخدایی گفت: پس از مدت‌ها که روابط پنهانی کشورهای حاشیه خلیج‌فارس با اسرائیل مطرح شد، هفته گذشته یکی از وزرای رژیم صهیونیستی گفت که ما ارتباط داشتیم و این به درخواست کشورهای عربی پنهان مانده بود، حتی جرأت نداشتند که این مسئله را اعلام کنند؛ آیا اسرائیلی که هر روز در حال غصب اراضی فلسطین است و جنایت می‌کند، رفتارش مطابق با اصول حقوق بشر است؟ عربستان سعودی هر غلطی که می‌خواهد می‌کند و در سوی دیگر صدای مدافعان دروغین حقوق بشر در نمی‌آید و جامعه جهانی هیچگاه قبول نخواهد کرد که شما مدعی حقوق بشر باشید.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه شهدای ما علم حقوق بشر را به‌خوبی داشتند و آن را برافراشتند، گفت: شهدای والامقام جان خود را در راه نجات انسانیت مسلمان و غیرمسلمان فدا کردند و اگر می‌گوییم که انسان کرامت ذاتی دارد، در عمل هم این مهم را نشان داده‌ایم و برایمان فرقی نمی‌کند که چه کسی باشد، بلکه برای انسانیت فداکاری می‌کنیم.

کدخدایی با طرح این سوال که اگر داعش موفق می‌شد، آیا فقط مسلمانان دچار ناامنی می‌شدند؟ تصریح کرد: در پاسخ باید بگوییم خیر و قطعاً این آسیب در تمام منطقه و جهان بروز پیدا می‌کرد و این گروهک تروریستی با اقدامات جنایت‌آمیز خود قصد خدشه‌دار‌ کردن چهره اسلام حقیقی را داشت و بزرگترین حامی‌اش آمریکا بود و خوشبختانه تمام تیرهایشان به سنگ خورد.

وی با بیان اینکه مقاومت جمهوری اسلامی ایران با تدابیر مقام معظم رهبری و با فداکاری سربازان نظام تو دهنی بزرگی به توطئه‌های شوم دشمنان بود، تاکید کرد: همه می‌دانند اگر ایران تدبیر و مقاومت نکرده بود، از انسانیت و حقوق بشر خبری نبود و ما معتقدیم اگر نظام جهانی حقوق بشر قرار است شکل بگیرد، باید با اعتبار و ارزش واقعی نسبت به جایگاه و حقوق انسانی عمل کند و شناختی واقعی از انسان و حقوق بشر داشته باشد.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به اینکه ایثارگری سربازان اسلام در جمهوری اسلامی ایران در مقابله با گروهک‌های تروریستی عین حقوق بشر است، خاطرنشان کرد: آن‌هایی که مدعی حقوق‌بشر هستند، چرا امروز پرونده‌ها را به دادگاه‌های بین‌المللی ارجاع نمی‌دهند؟ چرا پشتیبانان و حامیان داعش را معرفی نمی‌کنند؟ پیشنهاد ما این است که مدعیان حقوق بشر دادگاه‌های خاصی برای بررسی جنایات سران داعش، دولت‌های ظالمانه و مقامات حمایت‌کننده از آن‌ها تشکیل دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه