English

سرلشکر فیروز آبادی:

ما در حوزه آموزش اخلاق اسلامی کم کاری کردیم

سرلشکر فیروزآبادی با اشاره به اهمیت التزام به اخلاق اسلامی گفت:ما در حوزه آموزش اخلاق اسلامی کم کاری کردیم.

ما در حوزه آموزش اخلاق اسلامی کم کاری کردیم

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سرلشکر فیروز آبادی در همایشی به مناسبت هفته بسیج که در دانشگاه امیرکببر برگزار شد گفت: اصل انقلاب فرهنگی که از سال 58 پایه گذاری شد و برایش خون داده شده برای اسلامی شدن دانشگاه ها بود. اسلامی شدن هم به محتوا است. 

وی افزود: رهبر از بعد از جنگ شروع به هدایت جامعه به سمت نهضت نرم افزاری و تولید علم کردند. تذکرات اولیه این بود که دنیای استکباری علم قدیم ما را برده و آنچه تحویل داده در راستای وابسته نگهداشت ملت های اسلام است. لذا آنچه از نرم افزارهای قبل انقلاب رسیده مورد قبول نیست. 

مشاور مقام معظم رهبری تاکید کرد: نهضت نرم افزاری اولین تکلیف دانشگاه ها است و وظیفه آن کنار گذاشتن نرم افزار خارجی و ارائه نرم افزاری خودی است. 

پس از آن دانشگاه ها بحث تولید فناوری را سرلوحه قرار دادند. در علوم انسانی این به معنای تولید علم بر مبنای اسلام محمدی است.

وی با اشاره به نیازهای کشور تصریح کرد: برای پیشرفت باید در همه زمینه ها تولید علم کرد. من به عنوان یک استاد دانشگاه وقتی به منابع مندرج در پایان نامه نگاه می کنم متاسفم می شوم. چون تا وقتی که منابع خارجی ما در مقالاتمان زیاد باشد ما عقب هستیم. 

سرلشکر فیروز آبادی با بیان اینکه برکت از بسیج به وجود می اید اظهار داشت: انقلاب توسط امام از بسیج شکل گرفت. اینکه یکسال قبل از جنگ امام فرمان تشکیل بسیج را دادند نشان می دهد بسیج در اندیشه ایشان است. کسی در کشور نیست که راهش به بسیج باز نباشد. نیروی مقاومت بسیج برای سازماندهی شبکه خدمت رسانی به بسیجیان و هدایت به جبهه های اصلی انقلاب است. 

سرلشکر فیروز آبادی خاطر نشان کرد: دستاوردهای تسلیحات نظامی و دفاعی ما در سایه قدرت علم و اقتدار علمی بوده است. رسیدن به افق پیروزی نیازمند جهاد علمی است. 

وی تصریح کرد: اگر ملتزم اخلاق اسلامی نباشیم هیچ چیزی نداریم. یکی از چیزهایی که ما کم گذاشتیم تدریس اخلاق اسلامی است.

ادامه دارد

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه