English

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی منبع نگرانی اصلی ملت‌های منطقه است

نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برنامه هسته‌ای نظامی رژیم صهیونیستی را منبع نگرانی اصلی ملت‌های منطقه و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خواند.

برنامه هسته‌ای رژیم صهیونیستی منبع نگرانی اصلی ملت‌های منطقه است

به گزارش خبرگزاری موج، در جریان برگزاری نشست نوامبر شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی موضوع برنامه هسته ای نظامی و سلاح های هسته ای رژیم اسرائیل در چارچوب موضوع توانمندی هسته ای این رژیم مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

رضا نجفی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی طی سخنانی در این نشست با یادآوری محکومیت شدید و مکرر برنامه سلاح های هسته ای این رژیم از سوی کشورهای عضو جنبش عدم متعهد، فعالیتهای هسته ای نظامی رژیم اسرائیل را منبع نگرانی اصلی ملتهای منطقه و جامعه بین المللی دانست و خواستار توجه دقیق و رسیدگی جدی به این موضوع از سوی آژانس بین المللی انرژی اتمی گردید.      

نماینده کشورمان در ادامه با یادآوری درخواست های مکرر جامعه بین المللی و قطعنامه های آژانس و کنفرانس بازنگری معاهده عدم اشاعه هسته ای برای پیوستن فوری این رژیم به ان پی تی و قرار گرفتن کلیه تاسیسات هسته ای آن تحت نظارت کامل پادمانهای آژانس افزود متاسفانه رژیم صهیونیستی طی سالهای گذشته با نادیده گرفتن درخواست مشروع جامعه بین المللی و با حمایت کورکورانه برخی کشورها با نقض آشکار همه قوانین و مقررات بین المللی به پبشبرد برنامه هسته ای نظامی خود ادامه است.

نجفی همچنین ضمن انتقاد شدید از سیاسی کاری و رفتار دوگانه غرب در این زمینه خواستار منع کامل هرگونه همکاری و انتقال مواد و تجهیزات هسته ای به این رژیم گردید و نسبت به تاثیرات منفی برنامه هسته ای نامشروع این رژیم بر امنیت منطقه و اعتبار معاهده عدم اشاعه هسته ای هشدار داد. وی همچنین گفت دسترسی آزادانه دانشمندان هسته ای رژیم اسرائیل به تاسیسات هسته ای برخی کشورهای دارنده سلاح های هسته ای در حالی صورت می گیرد که دانشمندان هسته ای کشورهای عضو ان پی تی از سوی تروریست های اجیر شده از سوی رژیم صهیونیستی در خاورمیانه ترور شده اند.

نماینده عراق نیز به نمایندگی از گروه کشورهای عربی در این نشست طی بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمایت غرب از توانمندی های هسته ای رژیم صهیونیستی و به شکست کشاندن کنفرانس ۲۰۱۵ ان پی تی، خواستار الحاق بی قید و شرط اسراییل به معاهده عدم اشاعه و قرار گرفتن کلیه تاسیسات هسته ای این رژیم تحت پادمانهای آژانس شد و تاکید کرد که تا تحقق این امر موضوع توانمندی های هسته ای اسرائیل که تهدیدی برای منطقه و جهان است باید در دستورکار آژانس باقی بماند.   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه