English

جهانگیری در دیدار با مورالس؛

برگزاری مستمر کمیسیون مشترک همکاری های ایران و بولیوی می‌تواند توسعه مناسبات را تسریع کند

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه برگزاری مستمر کمیسیون مشترک همکاریهای ایران و بولیوی می‌تواند توسعه مناسبات را تسریع کند، تصریح کرد: باید دو کشور برگزاری کمیسیون همکاریها را برای حل موانع پیش روی گسترش دهند.

برگزاری مستمر کمیسیون مشترک همکاری های ایران و بولیوی می‌تواند توسعه مناسبات را تسریع کند

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری در دیدار اوو مورالس رئیس جمهور بولیوی که در حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز برگزار شد، با تاکید بر ضرورت حل موانع بانکی در جهت ارتقاء سطح مناسبات اقتصادی دو کشور، گفت: لازم است تلاش برای حل موانع و مسائل بانکی به صورت جدی تر از سوی بولیوی پیگیری شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه برگزاری مستمر کمیسیون مشترک همکاریهای ایران و بولیوی می‌تواند توسعه مناسبات را تسریع کند، تصریح کرد: باید دو کشور برگزاری کمیسیون همکاریها را برای حل موانع پیش روی گسترش روابط اقتصادی و راهکارهای توسعه مناسبات فیمابین به صورت جدی تر دنبال کنند.

جهانگیری همچنین از آمادگی ایران برای انتقال دانش و تجربیات به بولیوی به خصوص در حوزه فناوری و نانوتکنولوژی و اجرای پروژه‌های مختلف در این کشور خبر داد.

رئیس جمهور بولیوی نیز در این دیدار با قدردانی از حضور‌ معاون اول‌ رئیس جمهور کشورمان در چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز، گفت: دو‌کشور باید راهکارهای توسعه همکاریهای فیمابین را از طریق سفرا و وزرای دو کشور‌ بررسی و پیگیری کنند.

اوو‌ مورالس با اشاره به احداث برخی واحدهای تولیدی لبنی در‌ بولیوی توسط ایران، گفت: این واحدهای تولیدی نتایج خوبی را برای بولیوی دربر داشته و ما خواهان توسعه همکاریها در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران هستیم.

وی همچنین با اشاره به نیاز کشورش به دانش و فناوریهای نوین، خواستار برخورداری از تجربیات ایران در حوزه های مختلف بخصوص نانوتکنولوژی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه