English

جهانگیری در دیدار رییس جمهور ونزوئلا:

کشورهای مستقل باید در جهت چندجانبه‌گرایی در جهان همکاری کنند

معاون اول رییس جمهور گفت: باید همه کشورهای مستقل و آزادیخواه در جهت چندجانبه‌گرایی در جهان تلاش و همکاری کنند.

کشورهای مستقل باید در جهت چندجانبه‌گرایی در جهان  همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حاشیه چهارمین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز، با تشریح اوضاع منطقه و سیاست های خصمانه آمریکا علیه کشورهای مستقل، اظهار کرد: باید همه کشورهای مستقل و آزادیخواه در جهت چندجانبه‌گرایی در جهان تلاش و همکاری کنند.

وی با بیان اینکه تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا ضد کشورهایی که سیاست مستقل از این کشور دارند، از راه‌های مختلف اعمال می‌شود، گفت: پیامد مثبت رفتار آمریکا برای کشور ما اتکا به توان داخلی و افزایش ظرفیت تولید ملی برای رفع نیازها بوده است.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه شرکت‌ها و صنایع ایران در سال‌های اخیر پیشرفت‌های ملموسی داشته‌اند، افزود: آمادگی داریم تا تجربیات خود را در همه زمینه‌ها در اختیار کشور دوست ونزوئلا قرار دهیم.

جهانگیری همچنین تدا‌وم سیاست‌های اشتباهی که منجر به تقویت افراط‌گرایی در جهان امروز می‌شود را محکوم به شکست دانست.

رییس جمهور ونزوئلا نیز در این ملاقات با ابلاغ سلام گرم به رهبر معظم انقلاب و رییس‌جمهور کشورمان، خواستار تقویت مناسبات در عرصه های مختلف با ایران شد.

نیکولاس مادورو با تاکید بر توسعه همکاری‌ها در چارچوب کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ونزوئلا، گفت: همکاری شرکت‌های نفت و‌گاز دو کشور می‌تواند بسترهای خوبی برای ارتقاء سطح همکاریها فراهم کند.

وی با تشریح سیاست‌ها و اعمال فشار کاخ سفید علیه کشورش، این سیاست‌ها را شکست خورده دانست و از مواضع جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات در منطقه و حمایت از ونزوئلا قدردانی کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه