English

آمانو:

آژانس بین المللی انرژی اتمی به همه مکان های مورد نیازش در ایران دسترسی دارد

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ضمن تاکید بر این‌که «ایران به اجرای تعهدات خود در برجام ادامه می‌دهد» گفت: آژانس به همه مکان‌های مورد نیازش در ایران دسترسی داشته است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی به همه مکان های مورد نیازش در ایران دسترسی دارد

به گزارش خبرگزاری موج، یوکیو آمانو، دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در سخنانی در نشست شورای حکام در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفت: در مورد ایران باید بگویم که در 29 اکتبر من در سفر به ایران با حسن روحانی و دیگر مقامات ایران گفت‌وگو کردم.

او ادامه داد: در آن‌جا من به اجرای کامل تعهدات ایران بر اساس برجام تاکید کردم. من همچنین از ایران درخواست کردم تا پروتکل الحاقی را که اکنون تحت شرایطی مشروط در حال اجراست را تصویب کند.

بر اساس برجام ایران موظف شده است که پروتکل الحاقی را هشت سال پس از اجرای برجام در مجلس تصویب کند اما آمانو از ایران خواسته تا این اقدام را سریعتر انجام دهد.

وی افزود:بر اساس گزارش من در مورد نظارت و راستی آزمایی برجام از طریق قطعنامه ی 2231 شورای امنیت، آژانس به راستی آزمایی و نظارت بر تعهدات برجامی ایران ادامه می‌دهد.

آمانو گفت: تعهدات هسته‌ای ایران در برجام از سوی این کشور در حال اجرا است.

وی ادامه داد: آژانس به نظارت بر عدم انحراف مواد هسته‌ای اعلام شده از سوی ایران تحت پادمان های خود ادامه می‌دهد.

آمانو تصریح کرد:ارزیابی‌ها در مورد عدم وجود مواد و اقدامات هسته‌ای در ایران توسط آژانس ادمه می‌یابد. تا امروز آژانس به همه مکان‌های مورد نظرش در ایران دسترسی داشته است.

پیش‌تر برخی مقامات آمریکایی از آژانس خواسته بودند تا از سایت‌های نظامی ایران نیز بازدید کند که آمانو این اقدام را غیر ضروری دانسته بود.

مقامات کشورمان نیز همواره اعلام کرده‌اند که بازدید از سایت‌های نظامی ایران خط قرمز است و ایران هرگز اجازه بازدید از آن‌ها را نخواهد داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه