English

معاون سیاسی وزیر کشور:

دفتر سیاسی وزارت کشور منادی تحقق برنامه‌های دولت، رئیس‌جمهور و وزیر کشور است

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه سیاست‌ها و وعده‌های دولت در حوزه سیاسی در دفتر سیاسی وزارت کشور اجرایی می‌شود، گفت: این بخش از وزارت کشور منادی تحقق برنامه‌های دولت، رییس‌جمهور و وزیر کشور است.

دفتر سیاسی وزارت کشور منادی تحقق برنامه‌های دولت، رئیس‌جمهور و وزیر کشور است

به گزارش خبرگزاری موج، اسماعیل جبارزاده امروز در مراسم تکریم و معارفه محمدامین رضازاده و بهرام سرمست مدیران کل پیشین و جدید دفتر امور سیاسی وزارت کشور، ضمن اشاره به بخشی از  آیه 140 سوره آل عمران؛ تلک الایام نداولها بین الناس گفت: مسئولیت‌ها در واقع امتحان مسئولان است و خوشا به حال کسی که از دوران خدمتش، خدمات و یاد و خاطره خوبی باقی بماند.
وی با تشکر از زحمات رضازاده در دفتر سیاسی وزارت کشور گفت: انصافاً آقای رضازاده زحمات شبانه ‌روزی و صادقانه کشیده و هر چه در توان داشته، به کار گرفته است و برای ایشان در مسؤولیت های آتی آرزوی موفقیت دارم.
وی در ادامه با اشاره به مسؤولیت ‌های قبلی سرمست در فرمانداری هریس، اسانداری آذربایجان شرقی و استانداری تهران تصریح کرد: آقای سرمست از نیروهای خدوم، زحمتکش و پرتلاش وزارت کشور و از چهره‌های آشنای بخش سیاسی کشور است که امیدوارم در این مسؤولیت  هم موفق باشند.

مهم‌‌ترین وظیفه دفتر سیاسی وزارت کشور، مطالعه رویدادهای سیاسی کشور است

جبارزاده با بیان اینکه بارها وزیر خواستار ارائه تحلیل از رویدادهای سیاسی کشور، توسط دفتر سیاسی شده است ،افزود:  مهم‌‌ترین وظیفه دفتر سیاسی وزارت کشور، مطالعه رویدادهای سیاسی کشور و تطبیق آن با برنامه‌های دولت و وزارت کشور است.  علاوه بر این باید در دفتر سیاسی آینده‌نگری درباره مسایل سیاسی کشور نیز وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: بررسی و تحلیل مسائل خارجی مرتبط با مسائل داخلی کشور هم مدنظر قرار گیرد. در موضوع اقلیم کردستان تحلیل‌های مفید و به موقعی ارائه شد که باید در مسائل دیگر هم مشابه این تحلیل‌ها ارائه شود.
معاون سیاسی وزیر کشور تصریح کرد: از یکایک کارشناسان دفتر سیاسی می خواهم که درباره مسایل و رویدادهای سیاسی کشور مطالعه و تحلیل داشته باشند.
وی ادامه داد: در زمینه اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی، کارگری و دانشجویی، تهیه شناسنامه سیاسی هر استان، تعیین خط‌‌‌ مشی لازم برای هدایت جریان‌های سیاسی در استان‌ها، فعالیت کمیسیون ماده 10 احزاب، ارزیابی از عملکرد مدیران سیاسی کشور فعالیت‌های خوبی در دفتر سیاسی وزارت کشور انجام شده است که باید روند این اقدامات شتاب بیشتری بگیرد.

حضور صدها حزب در یک کشور در هیچ کجای دنیا وجود ندارد

معاون سیاسی وزارت کشور در پایان با بیان اینکه حضور صدها حزب در یک کشور در هیچ کجای دنیا وجود ندارد تصریح کرد: تاکنون مجوز فعالیت بیش از 240 حزب صادر شده است اما سوال اینجاست که کدام یک از این تعداد حزب توانسته است که نقش واقعی خود را ایفا کند؟ ما در وزارت کشور باید دنبال نهادینه سازی احزاب باشیم. دفتر سیاسی می‌تواند به دنبال راهکارهایی برای کاهش احزاب کشور مثل همگرایی یا ادغام آنها باشد تا در کشور چند حزب بزرگ داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی