English

قالیباف در دانشگاه علم و صنعت:

اگر دو جریان موجود در کشور درست عمل می‌کردند بهترین مدل سیاست ورزی بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: واقعیت این است که ما دو جریان اصلی و تاثیرگذار داریم. چه بخواهیم و چه نخواهیم واقعیت این است که یک دوقطبی وجود دارد اگر این دو جریان درست عمل می‌کردند بهترین مدل سیاست ورزی بود.

اگر دو جریان موجود در کشور درست عمل می‌کردند بهترین مدل سیاست ورزی بود

به گزارش خبرگزاری موج، محمدباقر قالیباف شهردار سابق و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، عصر امروز (دوشنبه 29 آبان) با حضور در دانشگاه علم و صنعت به ایراد سخنرانی پرداخت.

واقعیت این است که ما دو جریان اصلی و تاثیرگذار داریم

وی با تسلیت درگذشت تعدادی از هموطنان در زلزله کرمانشاه، با بیان اینکه امروز می‌خواهیم آسیب شناسی از جریان‌های سیایی در کشور کنیم، گفت: واقعیت این است که ما 2 جریان اصلی و تاثیرگذار داریم. چه بخواهیم و چه نخواهیم واقعیت این است که یک دوقطبی وجود دارد که بر همه ابعاد جامعه ما چه در سیاست داخلی و خارجی و در عملکرد نظام تاثیرگذار است.

قالیباف گفت: اگر این دو جریان درست عمل می‌کردند بهترین مدل سیاست ورزی بود. در ابتدای انقلاب سه جریان سیاسی داشتیم؛  خط یک، دو و سه. خط2 جریان بنی صدر بود که از مسیر خارج شد و توان ادامه نداشت.

وی افزود: زمان گذشت و این 2 خط، شدند جریان چپ و راست و در ادامه در دهه هفتاد جریان اصولگرا و اصلاح طلب شدند. در اوج جریان اصلاحات در سال 79، رهبری فرمودند این 2 جریان سیاسی 2 بال هستند که اگر درست حرکت کنند می توانند کشور را بسازند.اصلاح طلبی یک نیاز امروز جامعه است اما باید توجه داشت بخشی از این جریان به مبانی و اصول و مکتب امام و موضع مبانی امام تجدیدنظر کردند و به دنبال تغییر در این مبانی حرکت کردند.

اصلاح‌طلبی به جای اینکه بالی برای مردم باشند وبال مردم شدند

قالیباف ادامه داد: این بخش اصلاح‌طلبی به جای اینکه بالی برای مردم باشند وبال مردم شدند، مردم را به سمت بیگانه سوق داد و مبارزه با ظلم و توجه به مستضعفین و به این آرمانها توجهی نکرد اما بخشی از این جریان به این مبانی اعتقاد دارند اما برخی شان هم در قلم اعتقاد دارند اما در حوزه عملکردی یا نخواستند و یا نتوانستند به این مبانی عمل کنند.

اصولگرایی در حرف و عمل معتقد به مکتب امام است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: جریان اصولگرایی در حرف و عمل معتقد به مکتب امام است اما وقتی از این اصول فاصله می‌گیریم، می بینیم این جریان هم در ارائه کارنامه،  کارنامه قابل قبول و قابل دفاعی ندارد.حتی در هدفگذاری و روش و ابزار هم بد سلیقگی داشته است هرچند برخی بزرگان اصولگرا شاید نپذیرند.

اگر دو رکن مهم داشته باشیم یکی مردم است و اصولگرایی

وی ادامه داد: امروز هم وقتی به مردم مراجعه می‌کنیم برداشت آنها این است. اصولگرایی می‌توانست خواست‌های انقلاب اسلامی را محقق کند اما نتوانست. بعد جنگ مسیر برای حرکت فراهم بود. اگر 2 رکن مهم داشته باشیم یکی مردم است و اصولگرایی. این جریان شعار مردم باوری را داد اما در عمل به آن باور نداشت و اعتقاد قلبی به مردم باوری در این جریان سیاسی نبود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی