English

سومین دور مذاکرات مشترک عالی رتبه سیاسی ایران و اتحادیه اروپا در تهران آغاز شد

سومین دور گفت‌وگوهای مشترک عالی رتبه سیاسی ایران و اتحادیه اروپا دقایقی پیش در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری موج، سومین دور مذاکرات مشترک عالی رتبه سیاسی ایران و اتحادیه اروپا  در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه به مدیریت سید عباس عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزیرامورخارجه و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

طبق برنامه ریزی انجام شده در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز این گفت‌وگوها با موضوع «همکاری‌های هسته‌ای؛ پیشرفت ها و چشم اندازها» با حضور هلگا اشمید معاون فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و بهروز کمالوندی معاون صالحی و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در اصفهان ادامه خواهد یافت.

براساس این گزارش تاکنون دو دور از این گفت‌وگوها در تهران و بروکسل به ریاست مجید تخت روانچی و هلگا اشمید برگزار شده است و با توجه به انتصاب روانچی به عنوان معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور، در این دور از مذاکرات ریاست هیات ایرانی بر عهده سید عباس عراقچی خواهد بود.

طبق اعلام سایت اتحادیه اروپا، در این نشست علاوه بر هلگا اشمید، استاوروس لامبرینیدیس نماینده ویژه حقوق بشر اتحادیه اروپا و همچنین واحدهایی از کمیسیون اروپا از جمله استفانو مانسرویسی «Stavros Lambrinidis» مدیر کل توسعه همکاری و دومنیک ریستوری «Dominique Ristori» مدیر کل انرژی کمیسیون اروپا نیز در این نشست حضور دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی