English

رئیس فراکیسون اشتغال مجلس شورای اسلامی:

کاهش جمعیت روستاها از دلایل بیکاری است

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: نظام آموزشی کشور با بازار کار تناسب ندارند و این مساله از مشکلات محسوس حوزه اشتغال کشور است.

کاهش جمعیت روستاها از دلایل بیکاری است

به گزارش خبرگزاری موج، غلامرضا کاتب پنجشنبه، 25 آبان ماه در جلسه شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد افزود: طی 6 ماهه ابتدای سال جاری جمعیت فعال کشور ۹۲۰ هزار نفر افزایش پیدا کرد و بر اساس افزایش تعداد شاغلین و نرخ مشارکت در این مدت، باید چهار دهم درصد کاهش نرخ بیکاری داشتیم و در پایان سال هشت دهم درصد کاهش داشته باشیم که در پایان برنامه ششم هدفگذاری کاهش محقق شود.

وی بیان کرد: این در حالی است که طی 6ماهه اخیر چهار دهم درصد افزایش بیکاری داشته ایم .

رئیس فراکیسون اشتغال مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت روستاها از دلایل بیکاری است و در حال حاضر  ۲۵درصد جمعیت کشور ما روستایی است و باقی شهری است و پیش بینی برای  سال ۲۰۵۰رسیدن به نرخ ۱۶درصد جمعیت روستایی است .

کاتب تصریح کرد: این به این معناست که اگر این آمار  به ۱۶درصد برسد، هرچه تلاش کنیم نرخ بیکاری کاهش پیدا نمی کند و نیروی مولد در روستاها حضور دارد و باید تلاش شود جمعیت روستایی در درون کشور کاهش پیدا نکند.

وی با اشاره به اجرایی نشدن صحیح طرح آمایش کشور ادامه داد: طرح آمایش سرزمین از ریشه های بیکاری در کشور است و یکی از مصیبت های ما آمایش سرزمین است و باید به این سمت برویم که آمایش سرزمین را در هر نقطه ای از کشور متناسب با ظرفیت آن منطقه عملیاتی کنیم.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تناسب نداشتن نظام آموزشی کشور با بازار کسب محسوس است و گرایش به رشته های تجربی در سطح کشور بر اساس آخرین آمارها، ۴۹ درصد است و جامعه ما به دنبال رشته های فنی نیست.

کاتب اضافه کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بهره گیری از آن برای توسعه اشتغال و استانها ضروری است. اشتغال دغدغه همگانی مسئولان کشور است و مقام معظم رهبری نیز بر توزیع صحیح اعتبارات بر اساس اشتغالزایی مناسب و منجر شدن به اشتغال تاکید داشتند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه