English

روابط ایران و روسیه به صورت جامع و همه‌ جانبه در همه عرصه‌ها توسعه می‌یابد

سفیر ایران در فدراسیون روسیه با اعلام این‌که «روابط ایران و روسیه به صورت جامع و همه‌ جانبه در همه عرصه‌ها توسعه می‌یابد»، این مساله را یک ضرورت خواند.

روابط ایران و روسیه به صورت جامع و همه‌ جانبه در همه عرصه‌ها توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی سنایی طی سخنانی در مراسم  افتتاحیه کنفرانس علمی بین المللی "ایران و روسیه-پنج قرن همکاری" با اشاره به سابقه برگزاری این کنفرانس که اولین آن سال گذشته در تهران برگزار شد، عنوان کرد: من امیدوارم شاهد برگزاری سومین کنفرانس باشیم؛ چراکه انستیتوها باید مسیر حرکت را در تقویت ارتباطات دو کشور به ما نشان دهند.

روابط دو کشور محدود به روابط سیاسی و اقتصادی نیست

وی با اشاره با اظهار نظری که بر مبنای آن عنوان شد، روابط دو کشور محدود به روابط سیاسی و اقتصادی نیست، گفت: روابط دو کشور بصورت جامع و همه‌جانبه و در همه عرصه‌ها توسعه می‌یابد.

وی با یادآوری این‌که «باتوجه به تحولات جهان و منطقه  همکاری بین ایران و روسیه شکل ضروری به خود می‌گیرد» افزود: همکاری دو کشور در سوریه حامی صلح و ثبات است، نقش تروریست‌ها را کاهش و نقش دولت‌های مشروع را افزایش می‌دهد؛ بنابراین روابط دو کشور نه تنها لازم بلکه ضروری است.

سفیر ایران در روسیه با بیان این‌که «ما در زمینه تحقیقات و علم و فرهنگ روابط خود را با روسیه  توسعه می‌دهیم» یادآور شد: اخیرا اجلاس اتحادیه دانشگاه‌ها را برگزار کردیم و درآینده نتایج آن را مشاهده خواهیم کرد، در حال حاضر حدود 2000دانشجو در مسکو و قازان مشغول به تحصیل هستند.

وی در پایان با تاکید بر روابط تنگاتنگ ایران و روسیه گفت: در حال حاضر ضرورت دارد در ملاقات‌های دوجانبه مسوولان دو کشور تامل بیشتری شود و ایده‌های جدیدی ارائه گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه