English

موافقت نمایندگان با عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در برخی از شوراهای عالی

نمایندگان مجلس با عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در برخی از شوراهای عالی موافقت کردند.

موافقت نمایندگان با عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در برخی از شوراهای عالی

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 24 آبان) مجلس شورای اسلامی طرح عضویت رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در برخی از شوراهای عالی که پس از تصویب مجلس شورای اسلامی مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته بود با 123 رأی موافق، 23 رأی مخالف و 16 رأی ممتنع از مجموع 210 نماینده حاضر در جلسه اصلاح شد.

بر اساس ماده واحده اصلاح شده این طرح مقرر شد از تاریخ تصویب این قانون رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در راستای مأموریت ذاتی خود و در جهت برقراری تعامل نزدیک با دستگاه‌های اجرایی کشور و عضو شوراهای عالی آمایش، سلامت، شهرسازی و ترافیک می‌شود.

گفتنی است وی در در صورت اذن مقام معظم رهبری عضو شورای عالی فضای مجازی خواهد شد.

همچنین نمایندگان در ادامه به منظور تأمین نظر شورای نگهبان با لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان موافقت کردند.

بر اساس ماده واحده این لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری آذربایجان مشتمل بر یک مقدمه و دوازده ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود.

تبصره- در اجرای این موافقتنامه رعایت اصول یکصد و سی و نهم (139) و هفتاد و هفتم (77) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران الزامی است.

در متن موافقتنامه "ژیم پلاسم" به عبارت "بافت زایای گیاهی ژن پلاسم" و واژه "بیولوژیکی" به عبارت "عوامل زنده زیستی (بیولوژیکی)" تغییر یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه