English

وزیر کشور به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی پیامی صادر کرد

وزیر کشور تصریح کرد: کتاب میراثی ماندگار و عنصری آگاهی بخش، توانگر و روشنگر در تمامی جوامع بشری و نظام های اجتماعی و به ویژه تمدن غنی ایران اسلامی است.

وزیر کشور به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی پیامی صادر کرد

به گزارش خبرگزاری موج، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به مناسبت فرارسیدن ۲۴ آبان، روز کتاب و کتابخوانی، پیامی را صادر کرد.

پیام وزیر کشور به شرح ذیل است: 

«باسمه تعالی

روز ۲۴ آبان که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز کتاب و کتابخوانی نامگذاری گردیده، نشانگر اهمیت و جایگاه متعالی کتاب، کتابخوانی و کسب معرفت و دانش در جامعه ایران اسلامی است که نشأت گرفته از الهامات و ارزش های دین مبین اسلام، دین دانش، اندیشه و معرفت است.  

اینجانب با اغتنام این فرصت، فرارسیدن روز کتاب و کتابخوانی را به همه جویندگان و طالبان دانش و معرفت، تهنیت عرض نموده و توسعه و تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی را در سراسر پهنه سرزمینم آرزو دارم.

کتاب میراثی ماندگار و عنصری آگاهی بخش، توانگر و روشنگر در تمامی جوامع بشری و نظام های اجتماعی و به ویژه تمدن غنی ایران اسلامی است. پیشینه غنی فرهنگی کشور عزیزمان در قرون و اعصار متمادی و به ویژه در عصر شکوفایی تمدن اسلامی و اهتمام دانشمندان اسلامی و ایرانی در پدید آوردن آثار ارزشمند جهانی، نشان از جایگاه والای کتاب و کتابخوانی در فرهنگ و تمدن ایرانی است.  

نقش غالب و سازنده کتاب در تکامل نظام های اجتماعی و فرایندهای توسعه جوامع بشری، ناشی از ماهیت ارزشی فرهنگ مکتوب در تاریخ جوامع بشری است، و از این رو، کم توجهی به این پدیده تحول ساز و ارزش آفرین درخور جوامع توسعه طلب و تحول خواه نخواهد بود، چراکه تمامی آداب و رسوم، دانش و روابط فرهنگی جوامع بشری از طریق کتاب حفظ و در بستر زمان استمرار و توسعه می یابد.

عبدالرضا رحمانی فضلی»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه