English

ولایتی در نشست خبری:

دشمنان اسلام می خواهند میان کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد می کنند

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: دشمنان اسلام می خواهند میان کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد می کنند و مشکلات امروز منطقه هم به همین علت است و درمان این مساله قطعا وحدت است.

دشمنان اسلام می خواهند میان کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد می کنند

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی صبح امروز در نشست خبری خود پیرامون اجلاس جهانی محبان اهل بیت و مساله تکفیری ها اظهار داشت: اجلاس جهانی محبان اهل بیت (ع) یکم و دوم آذر ماه در تهران برگزار می شود، محبان اهل بیت را چه سنی و چه شیعه به عنوان ریسمان محکم قبول دارند.

وی گفت: دشمنان اسلام می خواهند میان کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد می کنند و مشکلات امروز منطقه هم به همین علت است و درمان این مساله قطعا وحدت است.

مشاور امور بین الملل رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: در این اجلاس بیش از ۵۰۰ نفر از علمای جهان اسلام، فرهیختگان و اساتید دانشگاه از ۹۴ کشور چه سنی و چه شیعی حضور خواهند داشت و حدود ۲۵۰ مقاله به ما رسیده و ۴ عنوان کتاب هم آماده شده است که در اجلاس ارائه می شود و می توان گفت این اجلاس به نوع خودش در تاریخ اسلام به این گستردگی و تنوع عقیده و گرایش بی نظیر است و به واسطه حلقه وصل که همان محبت اهل بیت است گرد هم خواهند آمد.

ولایتی افزود: کمیته های مختلفی در اجلاس وجود خواهد داشت و هر یک وظایف مشخصی را دارند و مساله تکفیری ها هم یکی از مسائلی است که در این اجلاس مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین مفهوم شناسی و مکتب شناسی اهل بیت؛ دیدگاه های علمای اسلام در خصوص تکفیری ها، نقش اهل بیت در مکتب اسلام، راهبردها و راهکار های انسجام امت اسلامی، آسیب شناسی پیش روی جهان اسلام شش محور مهم این اجلاس خواهند بود.

امت اسلام حول محور اهل بیت با یکدیگر پیوند داشته باشند

وی با بیان اینکه امیدواریم امت اسلام حول محور اهل بیت با یکدیگر پیوند داشته باشند و وحدت خود را حفظ کنند، گفت: اکثر اقدامات گروه های تکفیری و تروریستی علیه سنی ها بوده است و اینطور نیست که آنها صرفا با شیعه مشکل داشته باشند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی یادآور شد: خانم کلینتون وزیر امور خارجه وقت آمریکا در کتاب خاطرات خود می‌گوید ما (آمریکا) داعش را بوجود آوردیم، یعنی اعتراف به این مساله از جانب یکی از مقامات آمریکایی نشان دهنده هدف پلید، پیچیده و شیطانی آنها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه