English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پاسخ به موج

ارجحیت منافع افراد صاحب نفوذ در دستگاه‌های دولتی مانع اجرای اقتصاد مقاومتی است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به عدم اجرای اقتصاد مقاومتی به عنوان ابزاری در راستای مقابله با تحریم ها گفت: افراد صاحب نفوذی در دستگاه های دولتی هستند که منافع خود را بر منافع ملی در اولویت قرار داده‌اند.

ارجحیت منافع افراد صاحب نفوذ در دستگاه‌های دولتی مانع اجرای اقتصاد مقاومتی است

مهرداد لاهوتی درباره وضعیت اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی به عنوان راهکاری برای مقابله با تحریم ها به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: چندین سال است که بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است اما در عمل پای بندی به آن وجود ندارد. برای نمونه به آمار 6 ماهه گذشته واردات و صادرات کشور نگاه کنید. اعداد نشان می‌دهند که آمار واردات ما از صادرات پیشی گرفته در حالی که همزمان صادرات هم کاهش یافته است.

وی افزود: تیم های اقتصادی دولت باید اقدامی انجام دهند که نگاه به واردات کم شود. در صورتی که بتوانیم تنها همین دو مساله را مدیریت کنیم می‌توانیم امیدوار باشیم که قادر به سامان دهی تحریم ها هستیم. 

لاهوتی در پاسخ به این سوال که چرا اجرای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی حتی در بخش های دولتی هم شکل عملیاتی نگرفته است بیان داشت: علت این مساله در ارجحیت منافع افراد صاحب نفوذی است که در دستگاه های دولتی حضور دارند. این افراد منافع ملی را فدای منافع خود می‌کنند که نتیجه عدم برداشتن گام های جدی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در ساختار سیاسی اقتصادی کشور است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه