English

ربیعی در پاسخ به سوال پورابراهیمی:

خروج از بنگاه‌داری و ایجاد شفافیت کار بزرگی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خروج از بنگاه‌داری و ایجاد شفافیت کار بزرگی است که به حمایت نمایندگان نیازمند است. ما باید برای احقاق حق کارگران و بازنشستگان و سرمایه‌های اجتماعی تلاش کنیم و به یکدیگر کمک نماییم.

خروج از بنگاه‌داری و ایجاد شفافیت کار بزرگی است

به گزارش خبرگزاری موج، علی ربیعی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس به سوال محمدرضا پورابراهیمی نماینده کرمان درباره علت عدم اجرای بند ۵ ماده ۶ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ پاسخ داد.

از شفاف شدن امور استقبال می‌کنم

وی با بیان اینکه از شفاف شدن امور استقبال می‌کنم، گفت: از ابتدای دولت دوازدهم یعنی بعد از گذشت سه ماه از رای اعتماد برای پاسخ به پنج سوال در صحن علنی حاضر شدم، چندین بار در کمیسیون‌ها رفتم چون از سوال و پرسش و شفاف‌سازی استقبال می‌کنم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصلاح وضعیت صندوق‌ها، شفاف‌سازی، گردش اطلاعات، پاسخگویی به افکار عمومی و حل مشکلات ذینفعان و گام برداشتن در این راه را به عنوان برنامه‌هایش مطرح کرد و افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وزارتی است که می‌تواند باعث فقر و ایجاد اشتغال شود. بخشی از وظایف ما معطوف به صندوق‌ها در شرکت‌های مختلف است که تعدادی از آن مدیریتی و بسیاری غیرمدیریتی و برای هلدینگ‌ها است.

ربیعی با تاکید بر اینکه در راه مبارزه با فساد گام برمی‌دارد، گفت: با نیروهای اطلاعاتی، دستگاه‌های نظارتی و بازرسی همکاری داشتم حتی از دادستان تهران داوطلبانه درخواست رسیدگی کردم. سازمان بازرسی و دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه همه جا حضور داشته و مسائل را رصد می‌کنند و ما نیز هماهنگی‌های لازم را برای مبارزه با فساد با این دستگاه‌ها داشته‌ایم.

کمیته صیانت برای رفع مشکلات به وجود آمده است

وی با اشاره به استقرار سامانه هوشمند تجاری در شستا، گفت: کمیته صیانت برای رفع مشکلات به وجود آمده و کاهش بنگاه‌داری را تشکیل دادیم. بنده در جهت کاهش بنگاه‌داری اصرار دارم و این یکی از برنامه‌های اصلی‌ام است. البته نباید نگاه به این وزارتخانه صرف اقتصادی باشد، ما معضلات اجتماعی را نیز پیش‌رو داریم که باید به آنها نیز رسیدگی کنیم. در همین راه اگر بنگاهی کم بازده بود کارگران را اخراج نکردیم بلکه سعی کردیم تیمارداری کنیم و وجهه اقتصادی را تنها ندیده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که با مجموعه اقدامات انجام شده به نظر می‌رسد که موضوع سوال منتفی باشد چون در طول این مدت اقدامات قانونی صورت گرفته که حتی نماینده سوال‌کننده نیز به آن واقف است.

ربیعی در ادامه بعد از اظهارات پورابراهیمی، بیان کرد: آقای پورابراهیمی از واژگانی استفاده می‌کنند که ابهام‌انگیز است. اینکه می‌گویند ما در وزارتخانه هر کاری می‌خواهیم انجام می‌دهیم چه معنایی دارد؟ ایشان صحبت از ۲۶۰ شرکت زیرمجموعه این وزارتخانه می‌کنند که مربوط به دوران بنده نیست. این شرکت‌ها در زمان تحریم‌ها ایجاد شدند تا اگر شرکتی تحریم شد کار معطل نماند که ما این روند را تایید می‌کنیم.

برای مبارزه با فساد گام‌هایی فراتر از ثبت شرکت‌ها برداشته‌ایم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه برای مبارزه با فساد گام‌هایی فراتر از ثبت شرکت‌ها برداشته‌ایم، گفت: همه می‌دانید که ما این وزارتخانه را در چه شرایطی تحویل گرفتیم. ما وضعیت را تیمارداری کردیم، ۱۰ سال در صندوق‌ها حسابرسی انجام نمی‌شد که ما این کارها را انجام دادیم. اکنون وضعیت به گونه‌ای است که از مجموعه ۲۶۴ شرکتی که باید طبق اصل ۴۴ واگذار می‌شدند تا هفته قبل ۲۲۱ شرکت مجموعه وابسته به ما در سامانه الکترونیکی انتشار بورس ثبت و واگذار شده‌اند این یعنی ما بالاتر از بورس حرکت می‌کنیم.

بنده افرادی را برای مبارزه با فساد از این وزارتخانه اخراج کردم که همان افراد کمپین نه به ربیعی را راه می‌اندازند

وی با تاکید بر اهتمام ویژه وزارت کار برای مبارزه با فساد، گفت: بنده افرادی را برای مبارزه با فساد از این وزارتخانه اخراج کردم که همان افراد کمپین نه به ربیعی را راه می‌اندازند و علیه بنده کار می‌کنند. نباید مبارزه با فساد را به مسائل سیاسی گره بزنیم، ‌در این مدت اجازه مداخله‌گری افراد ذی‌نفع غیرحق را نداده‌ام و در راستای شفافیت حرکت کرده و تمامی تلاشم احقاق حق ذی‌نفعان دارای حق بوده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برنامه‌ای بزرگتر از شفافیت دارم، افزود: در همین رابطه نامه‌ای به رییس‌جمهور دادم و داوطلبانه برنامه خروج از بنگاه‌داری ظرف چهار سال را اعلام کرده که در گام اول ۱۶۶ بنگاه خارج می‌شوند. در دوره چهار ساله تلاش کردم زیربناهای لازم را برای شفاف‌سازی آماده کنم.

ربیعی در پایان گفت: خروج از بنگاه‌داری و ایجاد شفافیت کار بزرگی است که به حمایت نمایندگان نیازمند است. ما باید برای احقاق حق کارگران و بازنشستگان و سرمایه‌های اجتماعی تلاش کنیم و به یکدیگر کمک نماییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه