English

ما در بعد نظارتی مجلس کوتاهی کردیم

نماینده مردم نیریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید بعد نظارتی مجلس را تقویت کنیم و بپذیریم که در نظارت کوتاهی کرده‌ایم.

ما در بعد نظارتی مجلس کوتاهی کردیم

به گزارش خبرگزاری موج، اصغر مسعودی در جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه) مجلس و در جریان بررسی موضوع بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد، اظهار داشت: ما باید بعد نظارتی مجلس را تقویت کنیم و بپذیریم که در نظارت کوتاهی کرده‌ایم. نباید فقط از مشکلات، ابهامات و آسیب‌ها بگوییم بلکه شفافیت، نظارت و جامعیت در بودجه هم متوازن و عادلانه نیست.

توزیع بودجه عادلانه نیست

وی با بیان اینکه «توزیع بودجه عادلانه نیست» گفت: متاسفانه لابی‌ها عدالت در توزیع را بر هم می‌زند.

نماینده مردم نیریز و استهبان با بیان اینکه «گزارش تخلفات بودجه باید دقیق، سریع و به موقع‌ باشد» اظهار داشت: گاهی گزارش‌ها بعد از شش سال ارائه می‌شود و دیگر به درد نمی‌خورد. همچنین اولویت‌ها و ضرورت‌ها در بودجه در نظر گرفته نمی‌شود و روابط، اولویت‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا جایی که بدهی گندمکاران پرداخت نمی‌شود اما بدهی باشگاه‌ها پرداخت می‌شود.

نظارت باید در زمان اجرای برنامه انجام شود

مسعودی با بیان اینکه «نظارت باید در زمان اجرای برنامه انجام شود» گفت: مشکل ما فرهنگ عمومی مدیران دستگاه‌های اصلی است. مالیات و درآمدها صرف حقوق و یارانه‌ها می‌شود و همچنین فرهنگ تجمل‌گرایی در وزارتخانه‌ها وجود دارد که باید آن را بزداییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه