English

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی؛

ششم آذر تعطیل رسمی است

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی روز هشتم ربیع‌الاول تعطیل رسمی است اما به دلیل زمان تدوین تقویم اداری کشور، این روز در ایام تعطیلات لحاظ نشده است.

ششم آذر تعطیل رسمی است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، با نزدیک شدن به روز هشتم ربیع الاول و سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، که امسال مصادف با 6 دوشنبه  آذرماه است، این سوال مطرح شده که آیا این مناسبت جز تعطیلات رسمی کشور است یا خیر.

این در حالی است که نمایندگان مجلس در نشست علنی 10 بهمن 1395 و در جریان بررسی مواد الحاقی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور با ماده الحاقی 38 آن موافقت کردند. در همین راستا پیش از آغاز بررسی این بند الحاقی توسط نمایندگان، علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: شورای نگهبان پیش از این اعلام کرده بود دولت در زمینه تعطیلی هشتم ربیع الاول مصوبه‌ای نداشته است به همین دلیل آن را رد کرده بود ولی پس از آنکه دولت با تعطیلی این روز موافقت کرد، ایراد شورای نگهبان به این بند نیز حل شد.

با این حال، غلامرضا کاتب، کمال‌الدین پیرموذن و احمد توکلی هر یک در اخطارهای جداگانه‌ای در خصوص افزوده شدن یک روز تعطیل دیگر به تقویم، آن را باعث بار مالی بر دولت و ضربه به اقتصاد کشور دانستند. در همین خصوص غلامرضا کاتب اعلام کرد قرار بود در کمیسیون مشترک این‌گونه تصویب شود که تعطیلی این روز جایگزین یکی از تعطیلی‌های رسمی شود.

اما در نهایت هشتم ربیع‌الاول به‌عنوان یکی از روزهای تعطیل رسمی کشور به تصویب اکثر نمایندگان مجلس رسید. با این وجود مصوبه سال گذشته مجلس که مورد تایید دولت یازدهم نیز قرار گرفته بود، امسال در تقویم اجرایی نشده است. علت این مساله هم در زمان تدوین تقویم رسمی است. از آن‌جایی‌که تقویم رسمی موسسه «ژئوفیزیک دانشگاه تهران» به عنوان مرجع تقویم و سررسید رسمی در نیمه سال قبل(۹۵) تدوین شده، این تعطیلی در آن قرار نگرفته است. بر این اساس 6 آذر امسال تعطیل رسمی خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه