English

جهانگیری در حاشیه راهپیمایی اربعین:

دولت و مردم عراق میزبانان خوبی هستند

معاون اول رئیس جمهور راهپیمایی اربعین را سنتی دیرینه برای حفظ نهضت عاشورا دانست و گفت: این مراسم که هر سال باشکوه تر از سال قبل برگزار می شود، به یکی از نمادهای جهان اسلام و مبارزه با ظلم و حمایت از مظلومین تبدیل شده و نیز نمادی برای معرفی چهره مهربان، صلح طلب و رحمانی اسلام و تشیع به جهانیان است.

 دولت و مردم عراق میزبانان خوبی هستند

به گزارش خبرگزاری موج، اسحاق جهانگیری ظهر امروز(پنجشنبه) در جریان سفر به عراق و شرکت در گردهمایی بزرگ اربعین، در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت اربعین حسینی، هدف از سفر خود را شرکت در مراسم دینی و مذهبی اربعین در کنار عاشقان امام حسین(ع) و نیز عرض ارادت به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) عنوان کرد و افزود: از دیگر دلایل سفرم، تشکر و قدردانی از دولت و ملت عراق بخاطر میزبانی از میلیونها زائر امام حسین(ع) است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: دولت و مردم عراق میزبانان خوبی هستند و مردم این کشور در مسیر نجف به کربلا تمام دارایی خود را خالصانه در اختیار زائرین قرار می دهند.

جهانگیری با اشاره به اینکه از سال گذشته آرامش و امنیت و تعداد شرکت کنندگان در این راهپیمایی افزایش چشمگیری داشته است، خاطرنشان کرد: امسال تعداد ایرانیانی که از مرزهای جمهوری اسلامی وارد عراق شده اند بیش از ۲ میلیون نفر است و این تعداد علاوه بر اتباع خارجی است که از طریق مرزهای ایران به عراق سفر کرده اند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش های دولت، ملت و نیروهای مسلح عراق، امنیت خوبی در عراق برقرار شده و با نابودی گروه های تکفیری، دولت عراق حاکمیت کامل دارد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به حضور چشمگیر مردم عراق در پذیرایی از زوار، گفت: مدیریت و رسیدگی به چنین اجتماع بزرگی فراتر از ظرفیت و توان دولت‌هاست و گردهمایی اربعین اتفاقی بی سابقه در جهان است که ظرف مدت کوتاهی این تعداد زائر از کشورهای مختلف وارد یک کشور شوند و راهپیمایی چند میلیون نفری انجا دهند که همه اینها در راستای ارتقای صلح طلبی شیعیان به مردم جهان است که ملت ایران منادی اصلی این پیام است.

وی با اشاره به فعالیت ستاد اربعین در ایران و برنامه ریزی یکساله این ستاد برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین تصریح کرد: این ستاد همه ساله با زائرین گفت‌وگو می کند و ضمن شناسایی نواقص و کمبودها بخصوص در پایانه های مرزی کشور، تلاش دارد که ایرادات برطرف و مراسم اربعین هرسال باشکوه تر از سال قبل برگزار شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه