English

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پاسخ به موج:

تداوم اجرای برجام فعالیت نیمی از بانک های کشور را متوقف می کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به لزوم اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: در صورتی که ما کماکان بر خودرو برجام حرکت کنیم در زمان کوتاهی نیمی از بانک های کشور مجبور به ادغام و یا توقف فعالیت می شوند.

تداوم اجرای برجام فعالیت نیمی از  بانک های کشور را متوقف می کند

حمیدرضا حاجی بابایی درباره سخنان اخیر مدیرعامل بانک خاورمیانه مبنی بر لزوم توقف یا ادغام نیمی از بانک های کشور در 9 سال آینده به دلیل پرداخت وام و سودهای زیاد به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: در صورتی که ما کماکان بر خودرو برجام حرکت کنیم این حرف درست است و محقق می شود. زیرا ما شاهد هستیم بدون آنکه گامی در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی برداریم، ارزش پول و حجم نقدینگی کشور در حال کاهش است و شبه پول وارد بانک ها می شود.

وی ادامه داد: تا سال 1392، حجم نقدینگی ما 494 هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر این رقم به 1350 میلیارد تومان رسیده است. اما اگر اقتصاد تقویت شود، واردات کاهش یابد، جلو 32 میلیارد دلار قاچاق کالا در سال گرفته شود و با افزایش صادرات، مردم وارد حوزه تولید شوند، جلو توقف کار بانک ها و یا نیاز به ادغامشان گرفته خواهد شد. 

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: اگر از همین امروز با زیرساخت های موجود، اقتصاد مقاومتی اجرایی شود، شاهد آثاری در حوزه اقتصاد کشور خواهیم بود که ضمن حل مشکل اشتغال، احتمال بروز مشکلاتی از این قبیل در حوزه بانکی و مالی را نخواهیم داشت. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه