English

امیرسرتیپ حاتمی در دیدار فرمانده ارتش پاکستان:

تجزیه کشورهای منطقه زیبنده منطقه و جهان اسلام نیست

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران گفت: متاسفانه برخی کشورها در پی تجزیه کشورهای منطقه و آشوب هستند که این وضعیت زیبنده منطقه و جهان اسلام نیست.

تجزیه کشورهای منطقه زیبنده منطقه و جهان اسلام نیست

به گزارش خبرگزاری موج، امیر سرتیپ حاتمی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان با اشاره به تحولات منطقه ای و بین المللی، حضور ژنرال قمرجاوید باجوا در تهران را تحکیم بخش ثبات، امنیت و توسعه روابط دوجانبه عنوان کرد.

سیاست ما توسعه روابط با همسایگان است

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این دیدار گفت: سیاست ما توسعه روابط با همسایگان است و در این راستا پاکستان علاوه بر همسایگی و مرز مشترک طولانی، بواسطه اشتراکات فراوان دینی، تاریخی و فرهنگی جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی ایران دارد.

حاتمی با حمایت از پیشرفت های دفاعی و صنعت نظامی پاکستان در چارچوب تحکیم ثبات و امنیت منطقه تصریح کرد: احترام به تمامیت ارضی، یکپارچگی و حاکمیت ملی کشورهای منطقه، از اصول ثابت سیاست خارجی ایران است و بر این اساس امنیت پاکستان را امنیت خودمان می دانیم.

وی با اشاره به همکاری های دو جانبه ایران-پاکستان در راستای حفظ ثبات در منطقه گفت: ما امیدواریم با تجمیع ظرفیت های دو کشور در راستای کمک به دولت افغانستان ، بحران 37 ساله حاکم بر این کشور پایان یافته ، صلح و امنیت در آنجا برقرار شود.
 حاتمی با اشاره به توطئه استکبار جهانی در جهت بی ثبات کردن امنیت منطقه بیان داشت: متاسفانه برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه اقدامات بی ثبات کننده خود را رها نساخته و در دام توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفتاره شده اند و پس از حمله به افغانستان و عراق، ایجاد داعش در عراق و سوریه و جنگ یمن، اکنون در پی تجزیه کشورهای منطقه و آشوب هستند که این وضعیت زیبنده منطقه و جهان اسلام نیست.
 وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با تأکید به توطئه های نخ نمای آمریکا و رژیم صهیونیستی، آنها را  بزرگترین و خطرناکترین حامی تروریسم در منطقه عنوان کرد و گفت: افراط گرایی زاده سیاست های آمریکا و مبارزه با تروریسم تنها بهانه ای از سوی دولت مردان کاخ سفید برای تسلط بر سرزمین های اسلامی و منابع آنان است.
حاتمی همچنین ایستادگی ایران در برابر اجرای طرح های  ظالمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی را علت اصلی فشار علیه جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از همه توان و ظرفیت خود برای حفظ امنیت منطقه و تمامیت ارضی کشورها استفاده می کند.
ژنرال قمرجاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی، دینی و فرهنگی دو کشور ایران و پاکستان گفت: در دیدارم با رئیس جمهوری اسلامی ایران، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، وزیر امورخارجه، بر این نکته تأکید کردم که می بایست مرزهای مشترک ما با ایران مرز دوستی،ثبات و امنیت بوده و برای مقابله با دشمنان  مشترک ضرورت دارد تعاملات خود را دوچندان کنیم.

ایران از منظر پاکستان کشوری بزرگ، با ثبات و دارای پیشینه و تمدنی کهن است

وی همچنین افزود: ایران از منظر پاکستان کشوری بزرگ، با ثبات و دارای پیشینه و تمدنی کهن است و مردم ما برای ایران اهمیت ویژه ای قائل اند.
وی با بیان اینکه مبارزه با تروریسم و ناامنی در مرزهای دو کشور از اولویت های کشور پاکستان محسوب می شود، اظهار امیدواری کرد: امید است با ایجاد ثبات و پایداری در مرزهای دو کشور با ناامنی و هرج و مرج مبارزه کرده و  توسعه فعالیت های  اقتصادی و تجاری را فراهم نمائیم.

فرمانده ارتش پاکستان با اشاره به ظرفیت کشورهای اسلامی بر ضرورت همدلی و مذاکره در جهت حل مشکلات بین کشورهای اسلامی و جهان اسلام و توطئه ها و حوادث ناگوار منطقه تصریح کرد: اتحاد کشورهای منطقه و مسلمان در شرایط حساس کنونی، از ضروریات ایجاد ثبات و امنیت پایدار بوده و امیدواریم بتوانیم امت واحده اسلامی را شکل دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی