English

در توکیو صورت می گیرد؛

متکی نشان درجه یک خورشید تابان را دریافت می کند

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان با دعوت رسمی شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به توکیو سفر کرد تا در مراسمی در کاخ امپراتوری، نشان درجه یک خورشید تابان را دریافت کند.

متکی نشان درجه یک خورشید تابان را دریافت می کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رایزنی مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو، بر اساس اعلام رسمی دولت ژاپن، «نشان درجه یک خورشید تابان» The Grand Cordon of the order of the Rising Sun در سال ٢٠١٧ روز ۱۶ آبان در کاخ امپراتوری و با حضور امپراتور و نخست وزیر ژاپن به منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه ایران اهدا می شود.

متکی وزیر پیشین امور خارجه کشورمان با دعوت رسمی شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به توکیو سفر کرد تا طی مراسمی در کاخ امپراتوری، نشان درجه یک خورشید تابان را دریافت کند.

لازم به ذکر است که این نشان که از سال ١٨٧٦ به چهره های برجسته سیاسی، فرهنگی و نظامی از جمله رؤسای دولت ها، مقامات شاخص سازمان های بین المللی، سیاستمداران، رهبران اقتصادی و دیپلمات های عالی رتبه، اعطا می شود در سال های قبل به افراد و چهره هایی همچون: آنتونیو گوترش (دبیرکل کنونی سازمان ملل متحد)، جان میجر (نخست وزیر اسبق انگلیس)، جان هوارد (نخست وزیر اسبق استرالیا)، کلاوس شواب (بنیانگذار و رییس هیات مدیره مجمع جهانی اقتصاد/داووس)،   مان موهان سینگ (نخست وزیر سابق هندوستان) و دونالد رامسفلد (وزیر اسبق دفاع آمریکا)   اعطا شده است.

«نشان درجه یک خورشید تابان» که امسال به منوچهر متکی دیپلمات برجسته ایران تعلق گرفته است عالی ترین نشانی است که به یک فرد ایرانی اهدا می شود.

دیگر چهره های شناخته شده بین المللی که امسال این نشان را دریافت می کنند 

طبق فهرست اعلام شده از سوی وزارت امور خارجه ژاپن، از دیگر چهره های شناخته شده بین المللی که امسال این نشان را دریافت می کنند می توان به رابرت گیتس (وزیر سابق دفاع آمریکا)، ارنست مونیز (وزیر سابق انرژی آمریکا)، کاندولیزا رایس (وزیر سابق امور خارجه آمریکا) و ویلیام هیگ (وزیر سابق امور خارجه بریتانیا) اشاره کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه