English

سومین گزارش ۶ ماهه روند اجرای برجام در مجلس قرائت شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سومین گزارش 6 ماهه روند اجرای برجام را قرائت کرد.

سومین گزارش 6 ماهه روند اجرای برجام در مجلس قرائت شد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، سومین گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از روند اجرای برجام در قالب گزارش 6 ماهه صبح امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگویی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این جلسه طبق ماده 49 آئین‌نامه داخلی مجلس گزارش 6 ماهه سوم کمیسیون را در صحن پارلمان قرائت کرد.

براساس این گزارش، در گزارش کمیسیون امنیت ملی آمده است که کاهش ماشین‌های غنی‌سازی موسوم به سانتریفیوژ در سایت نطنز از حدود 19 هزار دستگاه (9 هزار فعال و 10 هزار غیرفعال) به 5010 دستگاه در قالب 30 آبشار، هر یک به ظرفیت 168 سانتریفیوژ و جمع‌آوری و انبار کردن سایر دستگاه‌ها در اجرای تعهدات جمهوری اسلامی ایران عمل شده است. همچنین طبق این گزارش قطع تزریق گاز UF6به کلیه ماشین‌های غنی‌سازی باقی مانده در فوردو و صرفا چرخش دو زنجیره بدون تزریق گاز وجود دارد.

گزارش 6 ماهه سوم کمیسیون امنیت ملی از اجرای روند برجام طبق قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام در صحن پارلمان قرائت شد که براساس آن وزارت امور خارجه نیز موظف شده است هر سه ماه یکبار گزارشی از روند اجرای برجام را به مجلس ارائه کند.

همچنین مقرر شد سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و 6 تن از نمایندگان موافق و مخالف گزارش 6 ماهه سوم برجام نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در صحن پارلمان بپردازند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی