English

رئیس جمهور در جلسه شورای اجتماعی کشور:

هدف گیری تمام برنامه ها باید کاهش موثر آسیب های اجتماعی باشد

رئیس جمهوری گفت: هدف گیری تمام برنامه ها بایستی کاهش موثر آسیب های اجتماعی باشد و در این مسیر ایفای نقش هیات های اندیشه ورز و اتکا به پیمایش های دقیق علمی و اقدامات هماهنگ و کارشناسانه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

هدف گیری تمام برنامه ها باید کاهش موثر آسیب های اجتماعی باشد

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز سه شنبه و در جلسه شورای اجتماعی کشور افزود: موثرترین اقدام برای کاهش آسیب های اجتماعی، امیدوار کردن مردم و به خصوص جوانان به آینده کشور است و در همین راستا افزایش امید و سرمایه اجتماعی باید مهمترین معیار برای کمک دولت به دستگاه‌های فرهنگی و رسانه ای باشد.

رئیس شورای اجتماعی کشور همچنین به نقش گروه‌های مردم نهاد، تشکل های مدنی و اقدامات فرهنگی در مبارزه با آسیب های اجتماعی اشاره و تاکید کرد: تحول آفرینی در فرایند کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در گرو فرهنگ سازی از یکسو و تقویت نقش تشکل های مردم نهاد از سوی دیگر است.

حفظ و ارتقای امید و نشاط عمومی مهمترین ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی است

روحانی علمی بودن فرایند سنجش های اجتماعی و آمارهای مربوط به آسیب های اجتماعی را ضروری دانست و تاکید کرد: مبنای اقدامات در این عرصه باید قوانین و اسناد بالادستی باشد، لکن بایستی برای هر سال در برنامه ریزی ها هدفگذاری شود و کارکرد دستگاه ها در مسیر کنترل آسیب های اجتماعی قابل ارزیابی باشد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روند مثبت اقدامات انجام شده، از تلاشهای وزیر کشور و مسئولان دستگاههای مرتبط قدردانی و افزود: هدف گیری تمام برنامه ها بایستی کاهش موثر آسیب های اجتماعی باشد و در این مسیر ایفای نقش هیات های اندیشه ورز و اتکا به پیمایش های دقیق علمی و اقدامات هماهنگ و کارشناسانه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

همچنین در جلسه شورای اجتماعی کشور برخی از مسایل مربوط به حوزه آسیب های اجتماعی مورد بحث و تصمیم گیری قرار گرفت.

در این جلسه طرح تقسیم کار ملی در حوزه آسیب های اجتماعی تصویب شد و در این راستا؛ دستگاه‌های متولی، همکار و ملی در این حوزه نیز مشخص و بر هدفگذاری و شاخص گذاری اقدامات آنها تاکید گردید.

تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی 

در این جلسه بر تهیه طرح جامع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی تاکید و مقرر گردید تکالیف دستگاه‌ها برای کاهش آسیب های اجتماعی بر اساس اولویت ها ابلاغ شود.

فعال شدن هیات اندیشه ورز شورا و ارایه گزارشی از سیمای آسیب های اجتماعی توسط قوه قضائیه و نیروی انتظامی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیر شورای اجتماعی کشور در ابتدای جلسه گزارشی از روند جلسات شوراها، برنامه ها و اقدامات کارگروه‌های تخصصی ارایه کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی