English

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با موج

تا زمانی نتایج رشد اقتصادی در سفره مردم دیده نشود، گزارش های دولت پذیرفتنی نیست

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به گزارش اخیر دولت در مورد رشد اقتصادی گفت: تا زمانی که مردم در زندگی خود این رشد را لمس نکنند ارائه این گزارشات پذیرفتنی نیست.

تا زمانی نتایج رشد اقتصادی در سفره مردم دیده نشود، گزارش های دولت پذیرفتنی نیست

زهرا سعیدی درباره گزارش دولت از رشد 7 درصدی در 7 ماه گذشته و انطباق آن با واقعیات اقتصادی کشور به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج گفت: بررسی رشد اقتصادی با فرمول های مختلف محاسبه می شود و لذا نظرات در این خصوص متفاوت است. اما نکته مهم این است که ما هرچه هم در این خصوص به مردم گزارش بدهیم تا زمانی که در سفره زندگی آنها لمس نشود، پذیرفتنی نیست. بنابراین با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، ما انتظار داریم فعالیت های اقتصادی به سمت و سویی سوق یابد که در سبد زندگی مردم دیده شود. 

نماینده مردم مبارکه در مورد افزایش قیمت نرخ ارز در روزهای گذشته و عبور قیمت دلار از مرز 4000 هزار تومان اظهار داشت: تغییر نرخ ارز ناشی از موارد متعددی است اما دولت هم می تواند ورود پیدا کند و موثر واقع شود. دولت به عنوان نهادی که قوه اجرایی را در دست دارد می تواند پیش بینی داشته باشد و با ابزارهای کنترلی مانع از شکل گیری حباب های قیمتی و منفعت درصد اندکی از دلالان و سودجیان شود. زیرا اکثر مردم هم چون توان اقتصادی بالایی ندارند، زیر بار افزایش قیمت نرخ ارز له می شوند. در این شرایط دولت باید با برنامه تر اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: ما ثبات اقتصادی را از دولت انتظار داشتیم و در قول های انتخاباتی هم این وعده داده شد. ضمن آنکه ما در کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد، رئیس بانک مرکزی و معاونان وزیر صنعت جلسه ای با موضوع بررسی وضعیت اقتصادی کشور و بحث پرداخت پول های سپرده گذاران موسسات مالی غیرمجازی که امروز به مشکل خورده اند،  داشتیم که قرار است به زودی نتیجه این جلسه منتشر شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی