English

رییس سازمان پدافندغیرعامل:

نظام باید در برابر تحریم سپاه پاسخ مقتدر و واحد بدهد

رییس سازمان پدافندغیرعامل با اشاره به تصویب قانون کاستا گفت: نظام باید یک پاسخ واحد به این قانون بدهد و پاسخ ما مقاومت در برابر تحریم سپاه خواهد بود.

نظام باید در برابر تحریم سپاه پاسخ مقتدر و واحد بدهد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سردار غلامرضا جلالی با اشاره به تاریخچه تشکیل سازمان پدافند غیرعامل گفت: برای پاسخگویی به دغدغه های رهبری و جامعه نخبگان در رعایت ملاحظات دفاعی در برنامه های توسعه و سازندگی کشور، این سازمان در 8 آبان 1382 در ابتدا به شکل کمیته دائمی و بعد در قالب سازمان پدافند شکل گرفت. 

وی افزود: امروز 14 سال عملکرد را پشت سر گذاشتیم. نقش سازمان پدافند غیر عامل، بررسی و تبیین تهدید و شناخت آسیب پذیری هر دستگاه و تهیه برنامه هایی است که آن سازمان را در برابر تهدیدات مقاوم می کند. همچنین این سازمان کار آموزش و توانمدسازی را دنبال می کند اما وظیفه اجرایی نقشه راه این سازمان دستگاه های اجرای و استانداری ها است. امیدواریم بتوانیم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد مصون سازی و شناخت آسیب ها به نتیجه مطلوب برسیم.

وی در خصوص واکنش آمریکا به تعهداتش در برجام تصریح کرد: اقدامات آمریکا شامل عدم تعهدات در برجام، بهانه تراشی برای نظارت بر زیرساخت های نظامی و موشکی و واکنش منفی به پیروزی های جمهوری اسلامی ایران علیه داعش که اسمش را نفوذ ایران در منطقه می گذارند، می شود. لذا حالا که در روزهای آخر داعش هستیم آمریکا نوعی رویکرد دفاع از داعش را می گیرد. در همین راستا این کشور در راهبردش علیه جمهوری اسلامی ایران چند محور را دنبال می کند: یکی بحث تحریم اقتصادی است, محور دوم تهدیدات مردم محور است, محور سوم هم تهدیدات سایبری است و حوزه های سیاسی و اجتماعی هم تهدیداتی را دنبال می کنند. 

سردار جلالی افزود: در حوزه تهدیدات مردم محور آمریکا تلاش دارد با استفاده از ظرفیت رسانه و بازی با افکار عمومی و هوادران غرب گرا در داخل کشور, دو قطبی امنیت اقتصاد ایجاد کنند. قانون کاستا که میخواهد سپاه را تحریم کنند و شامل سپاه و همه افراد و سازمان هایی می شود که با سپاه در ارتباط است یکی از این ابزارها است. لذا تعداد سازمان هایی که در لیست تحریم قرار می گیرند بسیار زیاد می شود.  به همین دلیل به کاستا می گویند سیاهچال تحریم و یا تحریم مادر، در حال حاضر این مصوبه در مرحله ابلاغ است و در این شرایط نظام باید پاسخ درخور دهد تا دشمن را از اجرای تحریم مایوس کند.  

وی خاطر نشان کرد: اگر تحریم های ناشی از این راه بر کشور اضافه شد همه را به گردن سپاه می اندازند که این همان دو قطبی شدن خواهد بود. این مساله هوشمندی ما را می طلبد. باید یک پاسخ ملی به این اقدام امریکا بدهیم و پاسخ ما مقاومت است. بخش دوم بحث به تحریم اقتصادی مربوط است که بستر این تهدید را شکل می دهد. لذا باید زیرساختهای این حوزه را منسجم کرد تا با تحریم یک کالا تبعات اجتماعی در جامعه ایجاد نشود.  

رییس سازمان پدافند غیرعامل بیان داشت:در حوزه تهدید سایبری هم ما شاهد تهدید و هم شاهد روند هوشمند در زیرساختهای سایبری هستیم. رویکرد پدافند سایبری باید دقیق باشد. در فرایند هوشمند سازی باید ملاحظات آن رعایت شود وگرنه بستر ساز این تهاجم خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی