English

سردار باقری

اگر تحریم ها با هر نامی برگردد خروج از برجام قطعی است

سردار باقری با اشاره به تصویب ایجاد محدودیت های جدید علیه توان موشکی کشورمان در کنگره آمریکا گفت: اگر تحریم با عنوانین جدید برگردد هروج از برجام قطعی است. چرا که برجام یک آیه اللهی نیست.

اگر تحریم ها با هر نامی برگردد خروج از برجام قطعی است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، سردار محمد باقری در همایش ملی پدافند غیرعامل گفت: در ابتدا مقام شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافع حرم که با گذشت جانشان آرامش را برای این کشور به ارمغان آوردند را گرامی می داریم. در آستانه اربعین حسینی هستیم و امیداریم خداوند به همه زائرین امام حسینی سفری ایمن و آرام و بهره مند از معنویت نصیب بفرماید.

وی درباره اهمیت تشکیل سازمان پدافندغیرعامل بیان داشت: حضرت امام خمینی بعد از پایان دفاع مقدس در شهریور 67 پیام مهمی داشتند که بر این تاکید داشتند که در دوران دفاع مقدس امکان تبیین راهبرد دفاع همه جانبه از کشور وجود نداشته و امروز با بسیج تمام توان به دفاع همه جانبه بپردازید. یکی از موضوعات اساسی که در دفاع همه جانبه باید مورد توجه قرار می گرفت مساله پدافند غیرعامل بود که به حمدالله 14 سال قبل فرمان رهبری در این خصوص ابلاغ شد که با خود مصون سازی را به ارمغان خواهد اورد. 

رئیس ستاد نیروهای مسلح افزود: ظرف این 14 سال با تلاش مسئولین در تمام کشور و با مسئولیت سازمان گام های مهمی برداشته شده و البته گام بزرگی در پیش رو است. در این راستامهمترین مساله, مساله تهدید شناسی و اینده نگری است.ما نباید انگونه که در ابتدای دفاع مقدس دچار غافلگیری شدیم, مجددا غافلگیر شویم.با آگاهی و بصریت در مورد تهدیدات علیه انقلاب اسلامی باید با بهره گیری از امکانات در این مساله اهتمام کرد. 

سردار باقری تصریح کرد: خدا را شاکریم که وضع کشور در داخل با روزهای ابتدای انقلاب و دفاع مقدس قابل قیاس نیست و با همه تهدیدات, این موجود انقلاب اسلامی در حال رشد است و امروز هیچیک از تحولات جنوب غرب آسیا بدون حضور جمهوری اسلامی قابل تصمیم گیری نیست.توطئه های و تهدیدات علیه انقلاب در حال رشد و درهم تنیدگی است.  دشمنی که انواع تهدیدات بارها نسبت به این کشور انجام داده که شامل ناامنی مرزی, جنگ 8 ساله ترور, تحریم و تهدیدات دیگر می شود. در همین دوره اخیر دشمن دو دسته تهدید بزرگ به منصه ظهور رساند. یکی مساله تروریسم تکفیری بود.  واقعیت این است که دستگاه های اطلاعاتی استکبار سالها روی این مساله کار کردند که با تحریک جوانان مسلمان جهان اسلام و محور مقاومت را به آشوب بکشاند و آن شکل دادن داعش و امثال ان بود. 

وی ادامه داد: بیش از 6 سال است منطقه درگیر این حادثه شدند تا هم اسلام را بدنام کنند و هم توانمندی های جهان اسلام را از بین ببرند و برای رژیم صهیونیستی آرامش به ارمغان بیاورند.  اما به برکت خون شهدای مداقع حرم و همکاری بین کشورهای اسلامی در مرحله پایانی این تهدید هستیم و در روزهای اینده تصرف سرزمینی نیز خاتمه خواهد یافت اما ترورها انفحارها ادامه خواهد یافت. 

سردار باقری با اشاره به اهداف استکبار گفت:انها در سر می پرورانند که محور مقاومت را از بین ببرند و به آشوب داخل ام القرا اسلام بکشاند 

سردار باقری اظهار داشت: مساله دوم در هنگامی که این مشکل خاتمه نیافته نبود, کلید زدن تجزیه کشورهای اسلامی بود که از شمال عراق شروع شد. خدا را شکر که درایت اقدام به موقع مرجعیت, ارتش, بسیج مردمی و دولت عراق اجازه این توطئه داده نشد.  واقعیت این است که تمامیت ارضی کشورهای جنوب غرب اسیا محترم شمرده نشود, چنین حوادثی ممکن است به کرات رخ دهد و برد آن برای امریکا و رژیم کودک کش خواهد بود. 

وی همچنین به راهبرد آمریکا اشاره کرد و بیان داشت: راهبرد رژیم امریکا این است که کشور ما و کشورهای مستقل را دچار مشکل کند.  ما نمی توانیم دلخوش به این باشیم که رییس جمهور آمریکا از تعادل روانی برخوردار نیست. یک نظام که در ظاهر از احزاب مختلف شکل گرفته اما در وحدت با دشمنی با ایران راهبردی را تهیه کردند. این وحدت در تصویب طرح مقابله با توان موشکی ایران در کنگره شاهد بودیم لذا در دشمنی تفاوتی بین احزاب امریکا نیست.

رییس ستاد کل نیروهای مسلخ خاطر نشان کرد: راهبرد معنای خاص خود را دارد که از سه جز اصلی هدف روش و ابزار تشکیل شده است.  هدف راهبرد امریکا براندازی جمهوری اسلامی است که وزیر خارجه امریکا تقریبا به طور علنی اعلام می کند. این مساله تکلیف را برای نظام انقلاب اسلامی روشن می کند. لذا لیاقت مذاکره با او معنا ندارد در این شرایط. روش دشمن ما در این راهبرد بهره گیری از تمام روش هاست. روش سخت و نظامی درانتهای لیست و سایر روش ها در سر لیست شامل تحریم اقتصادی و عملیات روانی فرهنگی و سایبری است. برای هر روشی نیز ابزاری تعیین کردند. قوانینی که در حال تصویب در قوه مقننه است از جمله کاتسا که ایجاد شکاف بین مردم و حکومت را هدف قرار داده از این ابزارها است. 

وی تاکید کرد: این تصمیم نظام است که تحریم هایی که در مجموعه برجام از نطام برداشته و محدودیت هایی در هسته ای پذیرفته تا متقابلا تحریم هایی که بواسطه ای هسته ای برداشته شود, دوباره با اسامی دیگر برگردد, تصمیم نظام این است که ماندن در برجام معنایی ندارد.  برجام ایه مقدس الهی نیست که بخواهیم به هر قیمتی به آن پای بند بمانیم. برجام یک قول دو طرفه است که پس از سالها مذاکره با چندین کشور بدست آمد و در قطعنامه 2231 شورای امنیت تایید شد و این طبیعی است که دو بخش دارد: یکی پذیرش محدودیت هسته ای از سوی ایران و دیگری برداشتن تحریم ها و تکرار نشدن انها. اگر قرار به برگردادن تحریم باشد خزوج از برجام قطعی خواهد بود. 

سردار باقری ادامه داد: تهدیدات ابعاد دیگری دارد.  کسی که به ریس جمهور قبل امریکا انتقاد میکرد چرا از ارتش در خارج از امریکا استفاده کرده اید اکنون شاهد هستیم که در حال توسعه حضور نظامی در افعانستان و امضا قراردادهای تسلیحاتی با کشورهای همسایه ما است. از ویژگی تهدید در دوره اخیر مساله پیچیدگی آن است. تهدید نظامی شفاف و قابل باور است و لذا مقابله با ان سازوکار مشخص دارد.  اما بررسی هزینه و فایده باعث می شود این گزینه را آمریکا در انتها لیست قرار دهد. سایر تهدیدات پیچیده و غیر شفاف است. طبیعی است اتصال به شبکه های اطلاعاتی امری ضروری است و باید از نرم افزارهای جهانی استفاده کنیم اما کسی که این نرم افزار را ایجاد کرده برای بهره برداری اطلاعاتی و کاشتن ویروس ها از ان استفاده می کند. 

وی افزود: پس ما مساله اولی که در پدافند عیرعامل با ان مواجه هستیم این است که هر کسی در دستگاه اجرایی کشور با هوشیاری مراقب باشد در بهره گیری از این امکانات وارد حوزه تهدید دشمن نشوند. با این حال در برابر این تهدیدات فرصت های بسیاری در برابر انقلاب اسلامی است. نفوذ کلام انقلاب فراتر از مرزها است و این فرصتی برای انقلاب است. 

سردار باقری با اشاره به نقش سازمان پدافندغیرعامل گفت: در مقابله با تهدیدات همه جانبه, پدافند غیرعامل معنا می یابد.  مرزهای جمهوری اسلامی چه فیزیکی و چه معنوی مورد تهدیدات مختلف قرار می گیرد بخشی مربوط به نیروهای مسلح است. اما اگر این کشور بخواهد به طور کامل دفاع شود از سایر ابعاد نیز باید مورد دفاع قرار گیرد و دفاع نظامی و غیرنظامی باید در کنار هم باشند تا پاسخگو باشد و این بخش دوم بر عهده دستگاه های اجرایی است.

وی تصریح کرد: سازمان پدافندغیرعامل برای سازماندهی و هماهنگی و اموزش و فرهنگ سازی در این مورد ایجاد شده است. بخش زیادی از بدنه اجرایی کشور از عزیزیانی هستند که یا در دفاع مقدس بودند یا ان دوران را درک کرده اند و این پتانسیل درصد بالایی از مشکلات کشور را حل می کند. اما چون هر دستگاهی کار تخصصی خود را می کند سازمان پدافند تشکیل شد که دستی در نیروهای مسلح دارد و دستی در دستگاه های اجرایی. این رویکرد در این سازمان وجود دارد و باید تقویت هم شود. از رویکردهایی که در یک سال اخیر پیگیری می شود این است که نزدیکی سازمان با دولت تقویت شود. در این رابطه نظر دولت را هم دریافت کردیم که امیدواریم موجب هم افزایی شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه