English

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات عادل الجبیر

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: بسیار جای تاسف است که وزیر امور خارجه عربستان سعودی همچنان اصرار دارد همان رویکرد پر اشتباه، پر هزینه و بی‌حاصل سال‌های اخیر این کشور را دنبال و بر طبل تنش، خشونت و رفتار و سیاست‌های تخریبی بکوبد.

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه به اظهارات عادل الجبیر

به گزارش خبرگزاری موج، بهرام قاسمی اظهار کرد: مقامات سعودی باید در رویکرد و نگاه خود تجدیدنظر کنند و به جای ابراز شیفتگی و ذوق‌زدگی بیش از حد نسبت به گفته‌ها و سیاست‌های تکراری و بی‌نتیجه آمریکا در قبال ایران، راه گریزی آبرومند برای خروج از بحران‌های داخلی و منطقه‌ای که سخت با آن دست به گریبان هستند، پیدا کنند و بیش از این، کشور و مردم عربستان و منطقه را قربانی محاسبات وهم آلود، اشتباه و سطحی نگرانه خود نکرده و با دوراندیشی و بر مبنای مصالح و مسوولیت خود، واقعیات منطقه را به درستی و بدون تعصب و به دور از هرگونه لجاجت بپذیرند.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان در سخنانی اندیشکده چتم هاووس در لندن گفت: ما شاهد افزایش رفتارهای خصمانه ایران در منطقه، یمن، سوریه و پاکستان هستیم و اگر ایران هم‌اکنون در حال ایجاد این همه شرارت است، زمانی که به سلاح هسته‌ای دست یابد چه می‌کند.

الجبیر گفت: اگر ایران به توانایی هسته‌ای دست یابد کشورهای دیگری هم همین اقدام را انجام خواهند داد.

وزیر خارجه عربستان در این مورد که ریاض حاضر به همکاری با ایران در عراق است؟ گفت: عراق یک کشور عرب است اما ایران یک کشور عرب نیست.

او با اشاره به این‌ مطلب که "منافع عربستان در عراق، ایجاد بهترین روابط با این کشور است" مدعی شد که ایران به دنبال تسلط به عراق است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی