English

لاهوتی:

واردات کشور ۲۵ درصد افزایش داشته است

لاهوتی گفت: در حال حاضر 25 درصد افزایش واردات و 16 درصد کاهش صادرات داشته ایم که این آمارها نشان می دهد هدایت کشور اشتباه است.

واردات کشور 25 درصد افزایش داشته است

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، مهرداد بائوج لاهوتی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 3 آبان) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با اشاره به علنی و عملی شدن کارشکنی‌های آمریکا در اجرای برجام، گفت: در گزارش اخیر وزیر امور خارجه 19 بند از بدعهدی، تخلف و بداخلاقی آمریکایی ها در اجرای برجام اعلام شد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس با تأکید بر اجرای قانون اقدامات متناسب و متقابل دولت در اجرای برجام، تصریح کرد: قانون مقابله با ماجراجویی های آمریکا که به تازگی به تصویب رسیده لازم است از سوی دولت اجرا شده و گزارشی ارائه شود.

وی افزود: نباید در میدانی بازی کنیم که دشمنان قسم خورده طراحی می کنند تا زمانی که برجام منافع ملی ما را تأمین می کند، با کشورهای دنیا همکاری می کنیم در غیر این صورت همانند فرمایش رهبری برجام را ریز ریز می کنیم.

اظهارات رئیس مجلس در مورد موسسات مالی درست نیست

بائوج لاهوتی در ادامه با اشاره به مشکلات سپرده گذاران مؤسسه مالی کاسپین، عنوان کرد: اطلاعاتی که به رئیس مجلس می دهند درست نیست، تجمعی اخیرا جلوی مجلس صورت گرفت که مردم درخواست بازپس گیری سپرده های خود را داشتند که توقع زیادی نیست لذا باید این موضوع حتما حل شود و رئیس جمهور برای آن باید به مجلس بیاید.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین با اشاره به مشکل حق التدریس ها، افزود: کلیات طرح تعیین تکلیف حق التدریسان تمام شده لذا باید در جزئیات نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات همکاری کنند.

وی همچنین با بیان اینکه 770 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری باید در کشور ما صورت گیرد تا از رکود خارج شود، اظهار داشت: در حال حاضر 25 درصد افزایش واردات و 16 درصد کاهش صادرات داشته ایم که این آمارها نشان می دهد هدایت کشور اشتباه است.

بائوج لاهوتی همچنین با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود یادآور شد: اخیرا در استان گیلان سیل آمد و مسئولان در این خصوص مصاحبه کردند اما فقط بنیاد مسکن خسارت را پرداخت کرد و سایرین اقدامی نداشته اند در حالی که شهرهای استان نیاز به بازسازی است.

وی در ادامه خطاب به آخوندی ابراز داشت: شما برای رسیدگی به وضعیت بندر چمخاله بارها دستور کتبی و شفاهی داده اید اما دستورات انجام نمی شود از این رو لازم است شخصا بازدید کنید و دستور صریح دهید تا کار اجرایی شود.

عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در پایان با انتقاد از اینکه همچنان واردات برنج بی رویه از مبادی رسمی و غیر رسمی صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: در بحث چای به پایان بهره برداری رسیده ایم که در این مورد از حجتی برای تمدید زمان تحویل چای تشکر می کنم اما حرکتی کنید تا برای وصول مطالبات چای ما نمایندگان مناطق چای خیز حرکت داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه