English

لاریجانی در ارتباط با مرکز پژوهش های مجلس توضیح داد؛

مرکز پژوهش های مجلس در حال انتقال به ساختمان مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت

رئیس مجلس درباره بحث انتقال مرکز پژوهش های مجلس به ساختمان مجلس قدیم و درخواست همزمان استفاده مجمع تشخیص مصلحت نظام از این ساختمان توضیحاتی ارائه داد.

مرکز پژوهش های مجلس در حال انتقال به ساختمان مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 3 آبان) قوه مقننه در تذکری شفاهی گفت: مدتهاست که نمایندگان نمی‌توانند از نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌های قوه مقننه استفاده کنند که باید به این موضوع رسیدگی شود.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: بر طبق این نکته ای که آقای پورابراهیمی گفتند باید درباره مرکز تحقیقات توضیحی بدهم.

وی ادامه داد: به دلیل گودبرداری بی‌قاعده در کنار مرکز پژوهش‌ها که انجام شده بود این ساختمان ترک برداشته به طوری که هم وازرت مسکن و هم شهرداری تهران طی نامه‌ای اعلام کردند احتمال خطر ریزش این ساختمان بسیار جدی است.

رئیس مجلس تصریح کرد: ما برای اینکه این مساله را حل کنیم دیدیم که باید از یک دستگاه ساختمان بگیریم چون اینها به حدود 5 الی 6 هزار متر ساختمان نیاز داشتند. در سال گذشته طی نامه‌ای از شهرداری تهران خواستیم ساختمانی در اختیار ما قرار دهند و بعد از مدتی آنها اعلام کردند ما چنین ساختمانی نداریم.

لاریجانی ادامه داد: بعد از مدتی از وزارت آموزش و پرورش خواستیم ساختمانی را در اختیار مرکز پژوهش‌ها قرار دهد و ساختمانی نیز وجود داشت که آنها به ما اعلام کردند که ما به آن نیاز داریم در صورتی که آن ساختمان خالی بود.

وی با بیان اینکه ایجاد شرایط ما مجبور شدیم ساختمان مجلس قدیم را تعمیر کنیم که مرکز پژوهش ها به آنجا نقل مکان کند، اظهار کرد: ساختمان مجلس قدیم را تعمیر کردیم تا راه حلی پیدا کنیم که در این زمینه مبالغی نیز هزینه شد و طی سه ماه این ساختمان برای نقل مکان مرکز پژوهش‌ها آماده شد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: وقتی مرکز پژوهش‌ها قرار بود به ساختمان قدیم مجلس نقل مکان کند مجمع تشخیص مصلحت نظام که شکلی جدید پیدا کرده طی تقاضایی از مقام معظم رهبری درخواست کرد که ساختمان مجلس قدیم را به آنها بدهند.

وی اضافه کرد: بنده نیز خدمت مقام معظم رهبری نامه نوشتم و اعلام کردم برای جایابی برای مرکز پژوهش‌ها مکانی نداریم و بنابراین ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.

رئیس مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در نامه‌ای جواب دادند که این تغییرات انجام شود و مجمع تشخیص مصلحت نظام از ساختمان قدیم مجلس استفاده کند و ما ساختمانی را در اختیار مرکز پژوهش ها قرار می‌دهیم.

لاریجانی تصریح کرد: ما هم گشتیم و ساختمانی که سیستم اداری داشته باشد تا در اختیار مرکز پژوهش ها قرار دهیم پیدا کردیم و خدمت مقام معظم رهبری نامه‌ای نوشتم و اعلام کردم که ساختمان مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت را در اختیار مجلس قرار دهد که مرکز پژوهش‌ها به آنجا نقل مکان کند و مشکل آنها نیز حل شود و ما نیز ساختمان مجلس قدیم را در اختیار آنها قرار دهیم. 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری نیز دستور دادند که مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام در اختیار مجلس قرار گیرد که در این بین دبیر مجمع تشخیص مصلحت بحث‌هایی را داشتند و اعلام کردند که در این بابت مشکلاتی داریم و نمی‌توانیم ساختمان را به مجلس بدهیم و همین باعث شد که این کار قدری طول بکشد.

رئیس مجلس ادامه داد: دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام حتی پیشنهاد داد که ساختمان مجلس قدیم در اختیار مجلس باشد و ما نیز اعلام کردیم مشکلی نداریم ما پیشنهاد دهنده نبودیم ولی چون رهبری دستور فرمودند همه باید اطاعت کنند.

لاریجانی افزود: قرار بر این شد که ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص که در نیاوران است را در اختیار ما قرار دهند که تاکنون 4 تا 5 طبقه از این ساختمان را در اختیار ما قرار دادند و مرکز پژوهش ها در حال انتقال است البته این کار قدری طول می‌کشد.

وی اظهار داشت: به آقایان نیز گفتیم در این شرایط مرکز پژوهش ها نمی‌تواند کار خود را انجام دهد و هر چه سریعتر آنها ساختمان را تخلیه کنند.آقای کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های قوه مقننه در حال پیگیری این موضوع است تا مشکل برطرف شود.

لاریجانی ادامه داد: مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت نظام فعلا از ساختمان مجلس قدیم استفاده می‌کنند و اگر از نظر آئین‌نامه ما مشکلی پیدا کنیم باید به آن ساختمان برویم و باید از آنجا استفاده کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه