English

رئیس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه:

دگرگونی های استراتژیک ناشی از تغییرات از برون و درون منطقه است

رئیس مرکز پژوهش های بین المللی وزارت خارجه اظهار داشت: ما در دوران پوست اندازی راهبردی هستیم و شرایط گذشته دگرگون شده و با قالب های کهن امکان درک شرایط فعلی نیست.

دگرگونی های استراتژیک ناشی از تغییرات از برون و درون منطقه است

به گزارش خبرگزاری موج، کاظم سجاد پور رئیس مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه صبح امروز در همایش بین المللی ایران و مناطق پیرامونی اظهار داشت: ما در دوران پوست اندازی راهبردی هستیم و شرایط گذشته دگرگون شده و با قالب های کهن امکان درک شرایط فعلی نیست.

وی گفت: دگرگونی های استراتژیک ناشی از تغییرات از برون و درون منطقه است. در سطح نظام بین المللی امکان هژمونی و تک صدایی شدن نظام مرکزی از بین رفته و هر گونه تلاش برای نظام تک محوری از بین رفته است.

سجاد پور افزود: بحران کارایی و بحران پاسخ گویی، عدم توجه به اصلی ترین مساله منطقه یعنی سرنوشت مردم فلسطین، شکست ایدئولوژی غربی، تزریق خشونت، دیگر مواردی است که شرایط را در منطقه بسیار اسفبار کرده است.

ایران هراسی افزایش پیدا کرده است

رئیس مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه تصریح کرد: به جای فهم درست مشکلات، ایران هراسی افزایش پیدا کرده، به جای توجه به مسائل و مشکلات عمیق منطقه، ایران را مکرر متهم می کنند و این ایران هراسی جدید همان حرف های بی اساس گذشته است که قالب های جدیدی گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه