English

سردار جلالی:

دستگاه های امنیتی کشور وقوع حادثه تروریستی مجلس را از سه سال قبل پیش بینی کرده بودند

رئیس سازمان پدافندغیرعامل گفت: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشور احتمال وقوع حمله تروریست های داعشی را از سه سال قبل پیش بینی کرده بودند.

دستگاه های امنیتی کشور وقوع حادثه تروریستی مجلس را از سه سال قبل پیش بینی کرده بودند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، رئیس سازمان پدافندغیرعامل درباره بحث محصولات تراریخته گفت:  در حال حاضر اختلاف نظر جدی و علمی میان نخبگان کشور در این حوزه وجود دارد. جدال علمی بد نیست اما مشروط بر اینکه کسانی که جدال علمی می کنند خود واردکننده و صادرکننده نباشند یعنی این جدال علمی نباید صرفا به منظور منافع شخصی افراد باشد.

وی ادامه داد: نکته ای که سازمان پدافند غیرعامل بر آن تاکید دارد ایجاد ابزار کنترلی و تشخیصی در این خصوص است چرا که متاسفانه کشور بانک اطلاعاتی که بتواند به عنوان یک مرجع خطرات تراریختگی کنترل, آزمایش و تشخیص دهد ندارد. اگر قرار است از محصولات تراریخته استفاده شود باید محصولات همراه با استانداردهای جهانی و دارای نقشه ای باشد تا براساس آن نقشه اقدامات صورت گرفته بر روی محصول را مشاهده کنیم و بتوانیم آن را تایید نماییم. باید این اشکال قانونی و حقوقی بر طرف شود. لذا در جلسه ای که با کمیسیون بهداشت مجلس داشتیم بر ضرورت نهاد تشخیص سلامت غذا که باید نهادی حقوقی و مستقل باشد و زیر نظر بالاترین شخص اجرایی کشور کار کند،  تشکیل شود. 

سردار جلالی در مورد دیوارکشی دور ساختمان مجلس و نقش سازمان پدافند غیرعامل در این رابطه اظهار داشت:از حدود سه سال قبل گزارشاتی داشتیم که حمله داعشی ها به مجلس وجود داشت. طرحی مطرح شد که براساس حمله خودرویی حامل موادمنجره به ساختمان مجلس را جلوگیری کنیم در این رابطه بحث رعایت شهرسازی هم مطرح بود اما بعد حادثه 17 خرداد به دلیل هول شدگی دیوارکشی صورت گرفت که سازمان پدافندغیرعامل در آن نقشی نداشت. 

وی در خصوص خبرنگار حوزه پدافندغیرعامل و تربیت افراد در این زمینه بیان داشت: در 7 سال گذشته ما در تعریف نیاز حیاتی 7 نیاز را جمع بندی کردیم که رسانه یکی از این موارد است. لذا باید اصحاب رسانه جایگاهش را داشته باشند و از ابزارش برخوردار باشند. در این زمینه در ابتدای راه هستیم. سال قبل مانور هسته ای در کاشان داشتیم که می خواستیم مردم را به این تهدید آگاه کنیم. هنر رسانه این است که این هشدارها را بدهند و در عین حال مردم را نترسانند. در مالک اشتر رشته دانشگاهی رسانه و پدافندغیرعامل داریم. اما خودمان به شکل مستقیم ورود نکرده ایم. 

سردار جلالی در حوزه تعامل با سایر کشورها گفت: تعاملاتی با کشورهای مختلف داشتیم.  در سوریه و عراق و همچنین حزب الله در حد آموزش کمک هایی ارائه دادیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در زمینه تهدیدات سیاسی بیان داشت: در حوزه تخریب و تهدید سیاسی ما ورود پیدا نکردیم چون در اساسنامه ذکر نشده است.  

رییس سازمان پدافندغیرعامل درباره مدیریت فرهنگی و مقابله با آسیب های اجتماعی تصریح کرد: حوزه هایی که باید ورود پیدا کنیم در اساسنامه ذکر شده است. حوزه فرهنگی هم از جمله حوزه هایی است برای ما تعریف نشده که وارد شویم. 

سردار جلالی در حوزه بیوزیستی خاطر نشان کرد: امنیت زیستی در برابر تروریسم مسولیتش با وزارت اطلاعات است و در جنگ زیستی این مسوولیت بر دوش سازمان پدافندغیر عامل است. 

وی در خصوص حادثه تروریستی مجلس بیان داشت: در موضوع مجلس گزارشات سازمان های مختلف پیش بینی این حمله را کرده بود. لذا در مجلس کمیته پدافندغیرعامل تشکیل شد. طرح تهیه شده در کمیته مورد تایید سازمان پدافندغیرعامل قرار گرفت اما چون توجیه آن برای نمایندگان مجلس نشد سرعت اجرا کند شد. بعد از حادثه مجلس دستگاه ها مورد بررسی قرار گرفتند و الگوی مصون سازی ارایه شد. 

باید شخصیت آزمایشگاه های مواد غذایی از دستگاه های واردکننده مستقل باشد

رییس سازمان پدافندغیرعامل در پاسخ به سوال خبرنگار موج درباره برنج های آلوده گفت: این سازمان نسبت به واردات برنج های آلوده ورود نکرده است. اگر برنج های وارداتی مبتلا به آرسنیک باشند آزمایشگاه های ما می توانند تشخیص دهند اما اگر تراریخته باشند قابل تشخیص نیست. 

وی افزود: یکی از موضوعاتی که مورد توجه سازمان پدافندغیرعامل است ارتقا سطح تشخیص آزمایشگاه های کشور است و در این راستا سازمان غذا و دارو اعلام کرده است براساس اظهارات تولیدکنندگان محصولات وارد می شود اما کدام ماست فروشی می گوید ماست من ترش است. لذا باید شخصیت آزمایشگاه ها مستقل باشند تا مردم بنا بر این استقلال عمل بتوانند به محصولات اعتماد کرده و خریداری کنند. 

هیچ شبکه اجتماعی نباید 30 میلیون کاربر ایرانی یکجا داشته باشد

سردار جلالی درباره بحث گوشی های هوشمند گفت: اکثر تلفن های همراه کنونی سرورهایشان خارج از ایران است که برای نصب نرم افزار از کاربر اجازه دسترسی به اطلاعاتش از جمله مخاطبین و یا عکس ها را می گیرد. کنار هم قرار دادن اطلاعات از شهروندان یک جامعه می توان پیش بینی کرد علایق سیاسی آنها چیست. به این صورت افراد از خارج قابل کنترل با یک جریان سازی هستند. باید شبکه اجتماعی سقفی داشته باشند. هیچ شبکه اجتماعی نباید 30 میلیون کاربر ایرانی داشته باشد. این "هیچ" یک هیچ امنیت ملی است نه سیاسی. باید اعضا بین شبکه های مختلف تقسیم شوند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه