English

محمدجواد فاضل لنکرانی:

حاج آقا مصطفی دین را در عبادت خلاصه نمی‌کرد

محمدجواد فاضل لنکرانی گفت: بین امام و حاج آقا مصطفی نگاه مشترک وجود داشت، او دین را در عبادت خلاصه نمی‌کرد، دین را در امور اخروی نمی‌دانست، ایشان دین را در ابعاد زندگی می‌دانستند.

حاج آقا مصطفی دین را در عبادت خلاصه نمی‌کرد

به گزارش خبرگزاری موج، محمدجواد فاضل لنکرانی صبح امروز در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی که در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: من توجه حوزه های علمیه را به شخصیت امام و حاج آقا مصطفی جلب می کنم. نکته مهم، جامعیت شخصیت ایشان است که خود پیامی برای حوزه های علمیه دارد.
وی افزود: شخصیتی که کنار امام رشد کرد باید در فلسفه و فقه به جامعیت رسیده باشد، نکته ای که امروز حوزه های علمیه از آن فاصله گرفته اند. فقاهت حاج آقا مصطفی در حد بالایی بود، دوستی تعریف می‌کرد که روزی در نجف نزد عالمی گفتم اگر امام نبودند ما چه کنیم، گفت حاج آقا مصطفی که هستند از ایشان پیروی کنید.
این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: بین امام و حاج آقا مصطفی نگاه مشترک وجود داشت، او دین را در عبادت خلاصه نمی‌کرد، دین را در امور اخروی نمی‌دانست، ایشان دین را در ابعاد زندگی می‌دانستند.
فاضل لنکرانی تاکید کرد: علما؛ دین را در امور دنیوی خلاصه نکنید دین باید در همه ابعاد زندگی باشد. حاج آقا مصطفی به نکته ای اشاره کردند که کمتر به آن پرداخته شده و آن خاتمیت اسلام است. ایشان در مباحث اصولی دیدگاه خوبی داشتند و بهترین شخص که تبین کننده دیدگاه امام است، ایشان هستند.
وی همچنین گفت: مرحوم حاج آقا مصطفی در تبین مبانی اصولی امام و همچنین تحریرهای ایشان حق مطلب را ادا کرده، باید کارگروهایی تشکیل شود که انزار حاج آقا مصطفی درس داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه