English

علی اکبر ولایتی:

هلندی ها کاملا با سیاست آمریکا مخالف هستند

عضو هیات عالی نظارت بر برجام با بیان اینکه هلندی ها کاملا با سیاست آمریکا مخالف هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این هیات، پارلمانی هستند رویکردی روشن تر داشته و از آمریکایی ها نسبت به عهد شکنی که داشتند انتقاد کرده و بر پایبندی خود به برجام تاکید کردند.

هلندی ها کاملا با سیاست آمریکا مخالف هستند

به گزارش خبرگزاری موج، علی اکبر ولایتی صبح امروز در حاشیه دیدار با ریموند کناپس رئیس کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان هلند در جمع خبرنگاران حاضر شد.
وی در پاسخ به سئوالی در خصوص ملاقات انجام شده با هیات هلندی و نظر آنها در خصوص اجرای برجام گفت: آنطور که در مذاکرات شنیدم آنها مایل به گسترش روابط اقتصادی با ایران هستند و کاملا از برجام حمایت می‌کنند.

عضو هیات عالی نظارت بر برجام با بیان اینکه هلندی ها کاملا با سیاست آمریکا مخالف هستند، خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه این هیات پارلمانی هستند رویکردی روشن تر داشته و از آمریکایی ها نسبت به عهد شکنی که داشتند انتقاد کرده و بر پایبندی خود به برجام تاکید کردند.
ولایتی ادامه داد: هیات هلندی در گفت و گوی انجام شده اعلام کردند که مایل به سرمایه گذاری در ایران هستند و درمورد شرایط بازگشت سرمایه به کشورمان پرس و جو می‌کردند.

وی با بیان اینکه هیات هلندی بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی با تهران تاکید کردند افزود: در مذاکره انجام شده آنها گفتند که سیاست های اروپا و به ویژه هلند با آمریکا متفاوت بوده و به هیچ وجه عهد شکنی آمریکایی ها را قبول نداشته و هلندی ها به قرارداد امضا شده با ایران پایبند بوده و تلاش می کنند در آینده در ایران سرمایه گذاری کنند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سفر قریب الوقوع حیدر العبادی نخست وزیر عراق  به ایران گفت: رابطه  بین ایران و عراق استراتژیک و بر پایه حسن همجواری و برادری بوده ودر روزهای سخت عراق مردم ایران با رهنمودهای مقام معظم رهبری به کمک مردم و دولت عراق رفتند و آنها با کمک ایران توانستند با اقتدار تمامیت ارضی خود را حفظ و بر دشمنان داخلی و خارجی پیروز شوند.

وی ادامه داد: رفت و آمد های دو کشور به خصوص در سطوح عالی امری طبیعی و مورد نیاز است و هرچه در فواصل کوتاه‌تر این رفت و آمدها بیشتر شود امکان تبادل نظر بیشتر می شود. هر زمان آقای عبادی و یا هریک از مسوولان عراق به ایران سفر می کنند مورد استقبال ما قرار می گیرند.
ولایتی افزود: این سفرها سفرهای صرفا دیپلماتیک نیست بلکه سفرهایی حیاتی است آن هم در این شرایط حساس.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری درخصوص حمله به کنسولگری ایران در اربیل خاطرنشان کرد: اکثریت مردم کرد با آنچه اتفاق افتاده مخالف بوده و حامی حفظ تمامیت ارضی و اقتدار عراق هستند. از تجزیه عراق چیزی جز ضعف بر نمی‌آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی