English

موشک‌های ما برای صلح است و به هیچ وجه با کسی روی این موضوع مذاکره نمی‌کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مساله موشکی مهمترین بحث دفاعی ما را تشکیل می‌دهد. بسیاری هستند که می‌خواهند موشک‌های ما را محدود کنند تا بتوانند در فرصت‌های مناسب برای کشورمان تهدیدآفرینی کنند. ما به کمک موشک‌ها است که امنیت را می‌توانیم تامین کنیم.

موشک‌های ما برای صلح است و به هیچ وجه با کسی روی این موضوع مذاکره نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، محسن رضایی امروز در نشست خبری پس از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: در جلسه امروز در رابطه با تعیین هیات عالی نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی نظام بحث کردیم و ضوابط و شرایط تعیین این اعضا را از اعضای مجمع تشخیص مصلحت به تصویب رساندیم.

هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به دستور رهبری تشکیل می‌شود

وی با بیان اینکه هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام به دستور رهبری تشکیل می‌شود، ادامه داد: وظایفی که ما قبلا در مجمع داشتیم به این هیات منتقل می‌شود بنابراین این هیات نقش مهم و تعیین‌ کننده‌ای از این به بعد خواهد داشت و نهایی‌ترین مرجع رسیدگی به سیاست‌های کلی نظام خواهد بود.

رضایی گفت: کارهای کارشناسی، ارزیابی‌ها و تهیه گزارش‌ها در دبیرخانه صورت می‌گیرد و بر اساس این گزارش‌ها اینکه چه مقدار از سیاست‌های کلی نظام در سه قوه اجرایی شده است و برنامه‌ها و فعالیت‌های قوای سه‌گانه چه مقدار از سیاست‌های کلی انحراف دارد با کار کارشناسی در دبیرخانه و استفاده از مراکز پژوهشی و دستگاه‌های نظارتی کشور گزارش‌های تهیه شده را در این هیات بحث می‌کنیم و میزان انحرافات قوای سه‌گانه از اجرای سیاست‌های کلی را به قوای سه‌گانه ابلاغ می‌کنیم تا برنامه‌ها و فعالیت‌هایشان را بر اساس سیاست‌های کلی نظام اصلاح کنند و در نهایت گزارش اصلاحی‌شان را به این هیات ابلاغ کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ضوابطی که برای این هیات تعیین شد این بود که قوای سه‌گانه با حق رای در این هیات عضو باشند. وزرا و روسای دستگاه‌های اجرایی و قضایی و روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و معاون اول قوای سه‌گانه هم بدون حق رای در جلسات شرکت می‌کنند. رییس و دبیر مجمع هم عضو این هیات عالی هستند. همچنین 20 نفر از اعضای مجمع در جلسه آتی برای عضویت در این هیات انتخاب می‌شوند که در مجموع 25 نفر عضو هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام را تشکیل خواهند داد.

وی با اشاره به سفر هیات عالی رتبه فرانسه به ایران و اظهارات روز گذشته سفیر این کشور مبنی بر ضرورت گفت‌وگو بر روی برنامه موشکی ایران، گفت: حتما مقامات اروپایی و خارجی که به ایران می‌آیند دولتمردان ما سیاست‌های قطعی نظام را به آنها خواهند گفت. ما در مساله موشکی از هیچ کسی اجازه نخواهیم گرفت. برای دفاع از ملت و کشورمان هر آن چیزی که مشروع باشد و با استانداردهای بین‌المللی سازگار باشد را خواهیم داشت. مساله موشکی مهمترین بحث دفاعی ما را تشکیل می‌دهد. بسیاری هستند که می‌خواهند موشک‌های ما را محدود کنند تا بتوانند در فرصت‌های مناسب برای کشورمان تهدیدآفرینی کنند. ما به کمک موشک‌ها است که امنیت را می‌توانیم تامین کنیم. موشک‌های ما برای صلح است و به هیچ وجه با کسی روی این موضوع مذاکره نمی‌کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه