English

سخنگوی دولت در نشست خبری در پاسخ به موج

چگونگی برخورد بانک مرکزی با سپرده گذاران موسسات مالی مشخص شده است/به زودی وزرای علوم و نیرو مشخص می شوند

سخنگوی دولت گفت: از ابتدای سال تا کنون 74 درصد مبالغ خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده و تا پایان ماه این رقم به 100 درصد خواهد رسید.

چگونگی برخورد بانک مرکزی با سپرده گذاران موسسات مالی مشخص شده است/به زودی وزرای علوم و نیرو مشخص می شوند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، محمدباقر نوبخت با اشاره به گزارش طرح های اقتصادی کشور گفت: روز گذشته جلسه گزارش عملکرد و نظارتی سازمان برنامه و بودجه در طرح بزرگ مهار آب های مرزی ارائه شد. از سال 93 تا کنون 6.3 دهم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی برداشت شده است که 5 میلیارد مترمکعب مهار شد و 27 سد مورد بهره برداری قرار گرفت و 15 سد آبگیری شد. 130 کیلومتر تونل به روش مکانیزه احداث شد. آب شرب 46 شهر و 1036 روستا تامین گردید. 51 هزار نفر در این مگاپروژه در حال کار هستند و بهره برداری کامل طرح، این رقم به 270 هزار نفر می رسد. 

وی افزود: منابع قابل توجهی در صندوق توسعه ملی داریم. با سازوکارهای فراهم شده برای اجرای طرح های بزرگ غیردولتی از آن برداشت می شود. 

نوبخت درباره خرید گندم و پرداخت به کشاورزان گفت: 74 درصد از پرداختی ها تا امروز انجام شده است و تلاش بر آن است تا کمتر از یک ماه آینده کل مبالغ به حساب کشاورزان واریز می شود. 

وی در مورد تحویل تاکسی های جایگزین بیان داشت: تا امروز 55 هزار و 51 تاکسی جدید تحویل داده شده است. 

سخنگوی دولت درباره وزرای دو وزارت خانه علوم و نیرو گفت: در آینده بسیار نزدیک این وزرا به مجلس معرفی خواهند شد. 

دنیا یک ظرف است و آمریکا طرف دیگر

وی درباره بحث برجام پس از سخنرانی ترامپ بیان داشت: اتحادیه اروپا بلافاصله و به صورت زنده مواضع مغایرش با ترامپ در مورد برجام را اعلام کرد. سه کشور آلمان فرانسه و انگلیس نیز بیانیه دادند. لذا خواب ترامپ در مورد برجام تعبیری ندارد. در حال حاضر دنیا یک طرف است و مواضع ایران را تایید می کند و طرف دیگر آمریکا با تعدادی از کشورهای عشیره ای قرار دارند. 

وی در مورد سفرهای استانی روحانی اظهار داشت: رئیس جمهور به طور مستمر ارتباطاتی با مردم دارند و با روشن شدن این سفرها اعلام خواهد شد. 

نوبخت درباره بازگشت ملوانان ایرانی که لنجشان توسط دزدان دریایی سومالی ربوده شده است تاکید کرد: پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت. 

وی در خصوص بسته شدن مرز خسروی به دنبال تحولات عراق گفت: این مسایل مقطعی است و تلاش می شود با توافق با دولت مرکزی عراق مراودات مرزی تداوم یابد. 

نوبخت در مورد پروژه های نیمه تمام کلان شهرها گفت: در 7 ماه گذشته 30 هزار میلیارد تومان به طرح های عمرانی اختصاص داده شده است. به جای رسانه ای کردن, مسوولین پروژه به دستگاه مربوطه اطلاع بدهند تا مشخص شود از این مبلغ چقدر سهم آنها خواهد بود. 

نوبخت در مورد احتمال تهیه بودجه 97 بدون برجام گفت: ما سه بودجه داریم یکی استمرار وضع موجود, برای شرایط بدبینانه و برای شرایط خوشبینانه. ما مشخص کرده بودیم که اولویتها چیست و کدام شرکت ها می توانند در پروژه ها فعال باشند. ما همیشه برای چنین شرایط و سناریوها برنامه داریم. 

سخنگوی دولت در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری موج درباره برنامه دولت برای تسریع در پاسخگویی به اعتراضات سپرده گذاران موسسات مالی گفت: پرونده این موسسات در حال حاضر در محاکم قضایی، چگونگی برخورد بانک مرکزی را مشخص کرده و بانک مرکزی در آن چارجوب ها عمل می کند. در بسیاری از موارد پرداخت هایی که تا سقف تعیین شده بود، صورت گرفته است مابقی هم ان شاالله پرداخت خواهد شد. ما همه تلاشمان این است که هیچ یک از هم وطنانمان اندوخته شان از دستشان نرود. 

واحدهای تولیدی با مشکل مواجه هستند

وی درباره دلایل رکود و تعطیلی مراکز تولیدی گفت: شاخصی باید رکود را نشان دهد رشد اقتصادی ما خوب است اما واحدهای تولیدی ما با مشکل مواجه هستند. یک بخش این مشکلات به ترکیب هزینه ها است و به طور مثال امکان تعدیل نیرو ندارند. بخش دیگر به فناوری های آنها دارد که باید با تکنولوژی کالاهای خارجی رقابت کنند. بخش دیگر به کمبود سرمایه برمی گردد.  ما سعی کردیم با محدود کردن قاچاق و حتی واردات رسمی از تولید داخلی حمایت کنیم.  در طی سال گذشته حدود 25 هزار واحد تولیدی مورد کمک دولت قرار گرفتند که از تعداد 75 هزار واحد تولیدی کشور فقط در یک سال این میزان قابل کمک کردن است. 

عدم وجود زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی از ورود زنان به ورزشگاه جلوگیری می کند

نوبخت در مورد مطالبات زنان برای ورود به ورزشگاه ها گفت: عدم وجود زیرساخت ها تا حدی دلیل این مشکلات است که شامل زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی است. و تلاش دولت این است که این مشکلات حل شود. 

سخنگوی دولت در مورد بهبود فضای کسب و کار گفت: در بهار امسال 920 هزار نفر جدید وارد بازار کار شدند که 703 هزار نفر توانستند کار پیدا کنند. یکی از این کارها بهبود فضای کسب و کار است. در بهار امسال سرمایه گذاری نسبت به بهار سال قبل 7.1 دهم رشد داشته است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه