English

سفیر ایران در ارمنستان مطرح کرد

امکان امضای پیمان خواهرخواندگی بین البرز و استان گودای وجود دارد

سفیر ایران در ارمنستان به شباهت‌های آب و هوایی البرز و ارمنستان اشاره کرد و اعلام کرد: با توجه به این شباهت امکان امضای پیمان خواهرخواندگی بین البرز و استان گودای وجود دارد.

امکان امضای پیمان خواهرخواندگی بین البرز و استان گودای وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج، سجاد کاظمی در جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی که امروز دوشنبه ۲۴ مهرماه در استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به ظرفیت های مطلوب جغرافیایی و آب و هوایی البرز گفت:  به دنبال سفر اخیر نخست وزیر ارمنستان به ایران و جلساتی که در حوزه راه، کشاورزی و انرژی برگزار شد  در صدد هستیم تا نرخ کالاهای تولیدی خود را با نرخ تعرفه های ارمنستان همخوان کنیم و از آنجا که زمینه های انعقاد پیمان خواهرخواندگی ارمنستان با استان ها مطرح است، البرز با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند خواهرخوانده ارمنستان باشد.

سفیر ایران در ارمنستان با اشاره به اینکه استان گیلان در زمان استانداری دکتر نجفی توانسته ارتباط خوبی با کشور ارمنستان داشته باشد، اظهار کرد: گیلان راه خوبی با این کشور در خصوص برنامه های تجاری داشته است و به دنبال آن هستیم تا همین روند را در البرز هم اجرایی نماییم.
وی بیان کرد: در حال حاضر روند ترانزیت کالا از کشور ترکیه و آذربایجان به دریای سیاه دنبال می شود که زمینه ساز توسعه همکاری های مشترک خواهد بود.
سفیر جمهوری اسلامی در ارمنستان گفت: با توجه به حضور سه میلیونی جمعیت در روسیه، حلقه ارتباطی خوبی با تجار خارجی و اروپایی ایجاد خواهد شد.
وی با اشاره به موقعیت مرزی کشورها برای توسعه همکاری های مشترک اقتصادی بیان کرد: باید بحث راه اندازی نمایشگاه و صادرات در البرز جدی گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه